Reklama

REGULAMIN PRZEGLĄDU OTWOCKIEGO

§1. DEFINICJE

Ilekroć w niniejszym regulaminie występują poniższe sformułowania, należy je rozumieć w sposób zdefiniowany poniżej:

Regulamin – niniejszy „Regulamin emisji reklam i insertów w Gazecie”;

Gazeta – tygodnik powiatowy pod tytułem „Przegląd Piaseczyński” , „Przegląd Regionalny” i "Przegląd Otwocki" wydawany przez MIKAWAS Sp. z o.o. i wszystkie stałe i okazjonalne dodatki tematyczne do tego tytułu oraz portale internetowe powiązane z tytułami.

Wydawca – MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, ul. Jana Pawła II 29, 05-500 Piaseczno

REGON: 381651475, NIP: 123 141 51 50

Reklamodawca – osoba prawna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, zlecająca zamieszczenie reklamy lub wykonanie usługi w Gazecie lub dokonująca rezerwacji powierzchni reklamowej lub wykonania usługi w Gazecie, niezależnie od tego, czy działa w imieniu własnym, czy w imieniu lub na rzecz osób trzecich;

Reklama – każdy przekaz zmierzający do powiadomienia o osobie, towarze, usługach lub ruchu społecznym, mający na celu zwiększenie zbytu, poszerzenia klienteli, otrzymania głosów lub społecznej akceptacji albo osiągnięcie innego efektu pożądanego przez Reklamodawcę;

Zlecenie – zamówienie emisji Reklamy lub umieszczenia Insertu złożone na zasadach określonych w Regulaminie.

Cennik – obowiązująca modulatura i cennik reklam.

Wymagania techniczne – obowiązujące u Wydawcy wymagania techniczne, jakie powinny spełniać Reklamy oraz Inserty przekazywane do emisji w Gazecie.

Harmonogram – dokument określający terminy dostarczania reklam lub insertów.

§2. POSTANOWIENIE OGÓLNE

  1. Emisja Reklam w Gazecie następuje na zasadach określonych w Regulaminie.
     
  2. Podstawą do dokonania emisji Reklamy jest Zlecenie złożone przez Reklamodawcę. Złożenie Zlecenia jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu.
     
  3. Odpowiedzialność prawną za treść przekazywanych do emisji Reklam ponosi Reklamodawca. Jeżeli w wyniku emisji Reklamy lub Insertu Wydawca poniósł jakąkolwiek szkodę związaną z zaspokojeniem uzasadnionych roszczeń osób, których prawa zostały naruszone emisją Reklamy (w tym w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej lub prawa osobiste) Reklamodawca będzie zobowiązany naprawić taką szkodę w całości, włączając w to zwrot kosztów postępowań prawnych, kosztów zastępstwa procesowego oraz innych uzasadnionych wydatków poniesionych przez Wydawcę w związku z zaspokojeniem roszczeń osób trzecich. Dotyczy to także przypadków, w których stroną postępowania związanego z treścią lub formą ogłoszenia będzie redaktor naczelny Gazety lub inny pracownik Wydawcy.
     
  4. Reklamodawca składając Zlecenie oświadcza, iż przysługują mu prawa na dobrach niematerialnych do posługiwania się użytymi w zleconych do emisji Reklamach informacjami, danymi, utworami, wizerunkami, znakami towarowymi, wzorami zdobniczymi lub innymi elementami stanowiącymi przedmiot jakiejkolwiek ochrony prawnej oraz iż treść Reklamy nie jest sprzeczna z prawem ani zasadami współżycia społecznego.
     
  5. Przekazana do emisji Reklama powinna odróżniać się od szaty graficznej Gazety. Reklama nie może naśladować wyglądu Gazety ani jej poszczególnych elementów. Wydawca ma prawo zamieścić na Reklamie oznaczenie informujące o komercyjnym charakterze Reklamy  oraz że nie stanowi on elementu Gazety.
     
  6. Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi działający w imieniu i na rzecz swoich klientów, są solidarnie odpowiedzialni z podmiotami, które reprezentują za terminową zapłatę należności na rzecz Wydawcy z tytułu emisji Reklam.
     
  7. Zgodnie z art. 13 ust. 1 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Jana Pawła II 29, 05-500 Piaseczno. Przedmiotowe dane przetwarzane są w celu realizacji umów zawieranych z klientami, w tym również obsługi procesów reklamacyjnych oraz dochodzenia roszczeń. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne w celu realizacji umów zawieranych z klientami, w tym również obsługi procesów reklamacyjnych oraz dochodzenia roszczeń, a każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

§3. ZLECENIA

  1. Emisja Reklam dokonywana jest na podstawie pisemnego Zlecenia składanego przez Reklamodawcę.
     
  2. Terminy dostarczania materiałów niezbędnych do emisji Reklamy określa Harmonogram, z tym zastrzeżeniem, że Wydawca zastrzega sobie prawo zmiany terminów określonych w Harmonogramie z przyczyn technicznych.
     
  3. Wydawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Zlecenia, wstrzymania jego wykonania lub odmowy dalszego wykonania w przypadku:
    a) sprzeczności treści Reklamy z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego lub linią programową Gazety,
    b) gdy emisja Reklamy może negatywnie wpłynąć na charakter lub styl Gazety albo wizerunek lub renomę Wydawcy,
    c) gdy Reklama narusza prawa osób trzecich albo jeżeli istnieje uzasadniona obawa takiego naruszenia,
    d) zgłoszenia zastrzeżeń do Reklamy przez uprawniony do tego organ, Stowarzyszenie Rady Reklamy lub Radę Etyki Mediów,
    e) złożenia Zlecenia po terminie, o którym mowa w ust. 2,
    f) złożenia Zlecenia z naruszeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu.
     
  4. Warunkiem przyjęcia Zlecenia do wykonania jest akceptacja zlecenia przez reklamodawcę w postaci pisemnej (mail – zawierający w swojej treści potwierdzenie , skan podpisanego zlecenia)
     
  5. Zlecenie na emisję Reklamy powinno zawierać:
    a) nazwę firmy
    b) adres siedziby Reklamodawcy
    c) format Reklamy
    d) miejsce publikacji (numer strony, nazwa wkładki itp.)
    e) datę Zlecenia
    f) czytelną pieczęć firmową
    g) dokładne daty emisji
    h) wartość Zlecenia netto przed rabatami
    i) zobowiązanie do zapłacenia należności za Reklamę w formie i terminie określonym na fakturze
    j) oświadczenie, czy Reklamodawca jest podatnikiem VAT oraz upoważnienie dla Wydawcy do wystawiania faktur bez podpisu osoby uprawnionej do otrzymania faktury
    k) numer identyfikacji podatkowej
    l) oświadczenie o zapoznaniu się z postanowieniami niniejszego Regulaminu
    m) szczególne cechy Zlecenia – zgodnie z zakresem określonym w Cenniku.
     
  6. Integralną częścią Zlecenia jest treść Reklamy zgodna z wymaganiami technicznymi. Emisja Reklamy niezgodnej z wymaganiami technicznymi następuje wyłącznie na wniosek i ryzyko Reklamodawcy.
     
  7. Zmiana oraz odwołanie Zlecenia wymagają formy pisemnej.
     
  8. Zmiana treści Zlecenia, treści Reklamy może nastąpić nie później niż na 3 dni robocze przed planowaną datą emisji Reklamy. Reklamodawca jest zobowiązany wskazać na piśmie każdą z planowanych zmian, z dokładnym wskazaniem ich zakresu.
     
  9. Wykonawca wykonuje Zlecenie bez uwzględnienia zmian, o których mowa w ust. 8, jeżeli:
    a) Reklamodawca uchybi terminom na ich zgłoszenie
    b) zakres lub rodzaj zmian budzi uzasadnione wątpliwości, których nie da się rozstrzygnąć w terminie określonym w ust. 8.
    c) jeżeli ich wprowadzenie okaże się niemożliwe ze względów technicznych lub z powodu innych zobowiązań Wydawcy Wydawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wywołane przez wykonanie Zlecenia bez zmian i zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia za jego wykonanie.
     
  10. W przypadku, gdy Wydawca otrzyma oświadczenie o odwołaniu Zlecenia później niż na 6 dni roboczych przed datą pierwszej emisji Reklamy, Reklamodawca zapłaci Wydawcy karę umowną w następującej wysokości:
    a) w okresie między 6 a 4 dniem roboczym przed ustalonym terminem rozpoczęcia emisji 10% wartości brutto Zlecenia
    b) w okresie między 3 a 2 dniem roboczym przed ustalonym terminem rozpoczęcia emisji 30% wartości brutto Zlecenia,
    c) poniżej 2 dni roboczych przed ustalonym terminem emisji 50% wartości brutto Zlecenia,
    d) po rozpoczęciu emisji 100% wartości brutto Zlecenia.

     

§4. PŁATNOŚCI

  1. Ceny za emisję Reklam ustala się według Cennika obowiązującego w dniu otrzymania Zlecenia przez Wydawcę albo w przypadku zapłaty z góry – w dniu obciążenia rachunku Reklamodawcy kwotą należności za emisję.
     
  2. Zapłata za emisję może być dokonana:
    a) z góry – przed emisją;
    b) z dołu – po emisji, na podstawie faktury wystawionej przez Wydawcę.
     
  3. Termin zapłaty wynagrodzenia za emisję wynosi 7 dni od daty wystawienia faktury VAT przez Wydawcę. W razie opóźnienia w zapłacie Wydawca ma prawo żądać odsetek ustawowych za cały okres opóźnienia. Wydawca ma także prawo wstrzymać dalszą realizację Zlecenia (w przypadku emisji cyklicznych) lub odmówić przyjmowania nowego Zlecenia emisji Reklamy, do czasu zapłaty zaległego wynagrodzenia wraz z odsetkami.
     
  4. Wydawcy przysługuje prawo uzależnienia przyjęcia Zlecenia do realizacji od dokonania przez Reklamodawcę przedpłaty we wskazanym przez Wydawcę terminie. W przypadku nie dokonania przedpłaty w takim terminie, Wydawca ma prawo wstrzymać emisję Reklamy albo odstąpić od wykonania Zlecenia w całości lub w części.
     
  5. W przypadku zawarcia umowy na emisję Reklamy, Wydawca ma prawo udzielić dodatkowych rabatów, niezależnie od bonifikat wynikających z cennika.
     
  6. Wydawca zastrzega sobie prawo stosowania dodatkowych rabatów i organizowania promocji, w szczególności bezpośrednio przed zamknięciem danego numeru.
     
  7. W przypadku płatności przeterminowanych zostaną wysłane wezwania do zapłaty – każdorazowo koszt takiego wezwania będzie obciążał reklamodawcę. Informacja o kosztach wezwań reklamodawca znajdzie na fakturach za usługę.

§5. WARUNKI TECHNICZNE

  1. Wszystkie materiały, znaki graficzne przeznaczone do reprodukcji jak logo, rysunki, zdjęcia itp., dostarczone przez Reklamodawcę powinny spełniać kryteria określone w wymaganiach technicznych.
     
  2. Reklamodawca może zlecić Wydawcy opracowanie graficzne Reklamy lub Insertu, po wcześniejszym ustaleniu wysokości dopłaty z tego tytułu do wartości netto Zlecenia.
     
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 prawa autorskie do graficznego opracowania Reklamy będą przysługiwały Wydawcy i jakiekolwiek wykorzystanie tego opracowania wymaga zgody Wydawcy.

§6. REKLAMACJE

  1. Reklamacje dotyczące sposobu i jakości realizacji zlecenia Reklamodawca obowiązany jest składać w formie pisemnej.
     
  2. Reklamacja powinna zawierać: udokumentowany opis wad lub usterek wykonania Zlecenia lub informację, że nie doszło do emisji pomimo prawidłowo złożonego Zlecenia, propozycję formy rozpatrzenia reklamacji, wskazanie numeru wydania Gazety, w której doszło lub miało dojść do emisji Reklamy podlegającej reklamacji.
     
  3. Termin zgłoszenia Reklamacji wynosi 7 dni od daty reklamowanej emisji Reklamy. Reklamacje zgłoszone po tym terminie lub nie spełniające wymogów określonych w ust. 1 lub 2 nie będą rozpatrywane, bez jakichkolwiek roszczeń ze strony Reklamodawcy.
     
  4. Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy od obowiązku zapłaty wynagrodzenia z tytułu innych emisji Reklam. W przypadku braku płatności stosuje się odpowiednio postanowienia § 4 ust. 3.
     
  5. Wstępnej oceny zasadności reklamacji dokonuje upoważniony przedstawiciel Wydawcy.
     
  6. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, Wydawca uzgadnia z Reklamodawcą termin i formę usunięcia uchybienia.
     
  7. Wydawca zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia reklamacji w przypadku dostarczenia przez Reklamodawcę treści Reklamy z naruszeniem postanowień niniejszego Regulaminu.
     
  8. Świadczenia przysługujące Reklamodawcy w wyniku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji są realizowane przez Wydawcę w terminie do 30 dni od daty jej rozpatrzenia, z zastrzeżeniem ust. 9.
     
  9. W przypadku, gdy świadczeniem o którym mowa w ust. 8 jest ponowna emisja Reklamy lub Insertów Wydawca zobowiązany jest do dokonania emisji w terminie uzgodnionym z Reklamodawcą, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty rozpatrzenia reklamacji. Po bezskutecznym upływie tego terminu Wydawca zwolniony jest z obowiązku spełnienia świadczenia a Reklamodawcy nie przysługują z tego tytułu żadne roszczenia.

§7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Spory związane z wykonaniem Zleceń będą rozpatrywane przez Sąd właściwy dla siedziby Wydawcy.
     
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego i prawa prasowego.
     
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 Listopada 2022 roku.
     
  4. Wydawca zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie.
Podziel się

NAPISZ DO NAS!

Jeśli masz interesujący temat, który możemy poruszyć lub byłeś(aś) świadkiem ważnego zdarzenia - napisz do nas.