Gmina Karczew kończy 2025 rok z bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Jak poinformował burmistrz Michał Rudzki, zadłużenie samorządu wyniesie na koniec roku 18,3 mln zł, co stanowi jedynie 12,89% łącznych dochodów gminy. To rezultat znacznie lepszy od prognoz – wcześniejsze plany zakładały dług na poziomie 39,7 mln zł, czyli około 28% dochodów.
– Co ważne, osiągnęliśmy to w roku, który był najbardziej proinwestycyjnym budżetem w historii karczewskiego samorządu. Tylko w 2025 roku przeznaczyliśmy na inwestycje ponad 42 mln zł – to środki, które realnie poprawiły i nadal będą poprawiać jakość życia Mieszkańców w naszej gminie – zaznaczył burmistrz Michał Rudzki.
Niższe od zakładanych zadłużenie to efekt kilku kluczowych działań. Samorząd wskazuje przede wszystkim na odpowiedzialne i oszczędne gospodarowanie pieniędzmi publicznymi, zwłaszcza w obszarze inwestycji i remontów. Istotną rolę odegrała również rekordowa skala pozyskiwania funduszy zewnętrznych – do budżetu trafiło 10,8 mln zł dodatkowych środków, co pozwoliło realizować kolejne projekty bez nadmiernego obciążania finansów gminy.
Co więcej, gmina nie musiała emitować planowanych wcześniej obligacji komunalnych przeznaczonych jako wkład własny do inwestycji. Było to możliwe dzięki oszczędnościom po przetargach oraz wolnym środkom budżetowym z ubiegłego roku.
Samorząd zapowiada dalsze działania na rzecz rozwoju gminy. W najbliższych miesiącach planowane jest składanie kolejnych wniosków o dofinansowania, a także oczekiwana jest refundacja części wydatków inwestycyjnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Czytaj także:













![Rodzina straciła dom i ukochane psy. Potrzebna jest pomoc! [AKTUALIZACJA] Rodzina straciła dom i ukochane psy. Potrzebna jest pomoc! [AKTUALIZACJA]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-4x3-rodzina-stracila-dom-i-ukochane-psy-potrzebna-jest-pomoc-aktualizacja-1760641502.jpg)









Napisz komentarz
Komentarze