Przypomnijmy, że modernizacja obejmuje linię kolejową między Czachówkiem Wschodnim a Pilawą, w tym całkowitą przebudowę obecnego jednotorowego mostu. Nowa konstrukcja będzie dwutorowa i przesunięta o 14 metrów względem starego. Stary most zostanie rozebrany. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie i towarowe będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h, co przywróci pełną funkcjonalność linii pełniącej rolę kolejowej obwodnicy Warszawy. Prace obejmą również modernizację stacji i przystanków na całym odcinku: Czachówek Wschodni, Góra Kalwaria, Osieck, Warszówka i Jaźwiny. W planach są nowe perony, wiaty i udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, a także nowe ławki i tablice informacyjne. Realizację inwestycji zaplanowano na lata 2026–2029.
Wspólny sukces
Inwestycję o wartości ponad 1,3 mld zł wykona firma Budimex z partnerami. Jednym z najbardziej oczekiwanych elementów projektu jest kładka dla pieszych i rowerzystów — rozwiązanie, którego pierwotnie nie przewidywano. Początkowo PKP PLK planowało jedynie wąskie chodniki techniczne. Zmiana na kładkę nastąpiła w ostatecznej wersji projektu dzięki zaangażowaniu mieszkańców oraz przedstawicieli lokalnych samorządów. Kluczową rolę odegrał sołtys Glinek, Marcin Podgórzak, który zaproponował zmianę projektu, zorganizował petycję, zebrał ponad 1500 podpisów oraz uzyskał poparcie burmistrzów Karczewa i Góry Kalwarii. Dla mieszkańców i rowerzystów będzie to bardzo ważne rozwiązanie. Dotąd jedyną bezpieczną opcją pokonania Wisły był prom w Gassach – działający wyłącznie latem.
Nowy most z kładką może zmienić komunikację w całym regionie – poprawić bezpieczeństwo, ułatwić codzienne przemieszczanie się i otworzyć nowe możliwości rekreacyjne dla mieszkańców oraz turystów odwiedzających okolice Góry Kalwarii i Karczewa.

Czytaj także:





















![Wypadek na trasie wylotowej w Otwocku [AKTUALIZACJA]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-16x9-wypadek-na-trasie-wylotowej-w-otwocku-1765213209.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze