Reklama

Jak piesi ryzykują życie? Incydenty na przejeździe przy PKP Falenica

Na przejeździe drogowo-kolejowym w Falenicy często dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, które nierzadko kończą się tragedią. Pod artykułem publikujemy nagranie wideo.
Jak piesi ryzykują życie? Incydenty na przejeździe przy PKP Falenica
Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica jest jednym z miejsc, gdzie często dochodzi do niebezpiecznych sytuacje. Wczoraj, tj. 15 czerwca po południu, sfilmowaliśmy incydent, w którym piesi nieodpowiedzialnie ignorują swoje własne bezpieczeństwo, przechodząc przez opuszczone szlabany. W trakcie nagrania przejechały trzy pociągi, w tym jeden z nich to intercity. Większość osób czekała na przejazd pociągów poza rogatkami. Kilka osób (w tym rowerzystka) nie miało problemów, aby ominąć szlabany i stanąć przy torowisku. 

– Takie sytuacje to codzienność. Wielu pasażerów wysiada z pociągu i idzie na skróty ścieżką wzdłuż torów. Potem przebiegają za rogatki. Niektóre osoby tylko sekundy dzielą od tragedii – podkreśla pani Mariola, którą spotkaliśmy przy PKP Falenica. – Przez takie nieodpowiedzialne zachowanie pieszych, często dochodzi do potrącenia przez pociąg, tylko dlatego, że człowiek sam wszedł na torowisko, myśląc, że zdąży przebiec. Finał często jest jednak tragiczny – dodaje pani Mariola. 

Pan Marek, kierowca, który stał w korku samochodowym przy przejeździe, komentuje: – W godzinach szczytu pociągi często kursują, dlatego rogatki są opuszczone nawet przez 10 minut, przez co po obydwu stronach torów, przy rondach tworzą się ogromne korki. Czasami lepiej jest nadrobić drogi i pojechać przez Wawer lub Michalin, aby przejechać na drugą stronę torów – mówi pan Marek, jeden z kierowców, którego spotkaliśmy przy przejeździe w Falenicy. 

Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica. Fot. Agnieszka Jaskulska

WYPADKI NA TOROWISKU PRZY PKP ŚWIDER

Kilka dni temu „Przegląd Otwocki” informował o wypadku, do którego doszło na torowisku pomiędzy rzeką Świder, a PKP Świder na wysokości ul. Sowińskiego i ul. A. Mickiewicza w Otwocku. W tym miejscu wiele osób przechodzi przez tory na skróty. W piątek około godz. 22 mężczyzna, który przechodził przez torowisko, został potrącony przez pociąg SKM.  

Na miejscu interweniowały służby ratunkowe: pogotowie, policja i straż pożarna: JRG Otwock, OSP Świdry Małe, OSP Józefów, OSP Otwock Jabłonna, a także Straż Ochrony Kolei. – Ranny został 33-letni mężczyzna – informuje mł. asp. Paulina Harabin, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Otwocku. Mężczyzna doznał poważnych urazów głowy i prawdopodobnie stracił jedną z nóg. – Strażacy przetransportowali poszkodowanego z torowiska do karetki pogotowia. Mężczyzna trafił do szpitala – podkreśla otwocka straż pożarna.

Wypadek na torowisku pomiędzy rzeką Świder a PKP Świder. Fot. OSP Świdry Małe

Pod koniec maja „Przegląd” informował o jeszcze innym, podobnym wypadku, który miał miejsce także przy PKP Świder (od strony PKP Otwock). W czwartek, 25 maja po południu 52-letni mężczyzna przechodził przez niestrzeżone przejście dla pieszych i prawdopodobnie nie zauważył nadjeżdżającego pociągu. Mężczyzna został potrącony przez skład SKM. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe, a także śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, który wylądował na ul. Majowej przy rondzie i tunelu drogowym. Mężczyzna był przytomny i jego stan był stabilny. Został przetransportowany do szpitala w Otwocku. 

KIEDY ROZPOCZNIE SIĘ BUDOWA 4 TORÓW DO OTWOCKA?

Nie ma jeszcze konkretnego terminu, ale roboty na odcinku Warszawa Wawer – Otwock (drugi etap) są zaplanowane w latach 2024-2026. Przejazdy kolejowo-drogowe w Radości, Falenicy, Michalinie i Józefowie zostaną zlikwidowane.

W miejscu przejazdów kolejowo-drogowych wybudowane zostaną bezpieczniejsze skrzyżowania bezkolizyjne:

  • przejazd w Radości, ul. Panny Wodnej – Izbicka (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)
  • przejazd w Falenicy, ul. Walcownicza – Bysławska (dzielnica Wawer) zastąpiony tunelem drogowym (w dotychczasowej lokalizacji)

Zostanie zrobionych 25 nowych przejść podziemnych: przejścia do peronów (Warszawa Wawer, Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Warszawa Falenica, Michalin, Józefów, Świder), a także przejścia ułatwiające mieszkańcom poruszanie w miejscach: 

  • ul. Patriotów/Odeska (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Patriotów/Wielowiejska (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Halna/Gruntowa (wskazane przez Samorząd Wawra)
  • ul. Patriotów/Michalinki (wskazane przez Samorząd Wawra)

Zostanie przebudowane, istniejące przejście podziemne na PKP Falenica, a także perony wraz z nowym systemem dynamicznej obsługi pasażerskiej, które zapewnią podróżnym bardziej komfortowe podróże:

  • przystanek Warszawa Anin,
  • przystanek Warszawa Międzylesie,
  • przystanek Warszawa Radość,
  • przystanek Warszawa Miedzeszyn,
  • stacja Warszawa Falenica.

 – Inwestycja na linii otwockiej za ponad 400 mln zł zwiększy dostępność linii o charakterze aglomeracyjnym i regionalnym. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego – zapewnia PKP PLK.

NAGRANIE

Piesi często wybierają drogę na skróty wzdłuż torowiska. Fot. Agnieszka Jaskulska 
Przejazd drogowo-kolejowy przy PKP Falenica. Fot. Agnieszka Jaskulska

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Ben 20.06.2023 00:15
I ekrany które podzielą Józefów i Wawer maja pomóc w bezpieczeństwie? Ludzie i tak będą szukać skrótów

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Hania 18.06.2023 00:58
Szlaban w Falenicy jest najczęściej opuszczony. To koszmar.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.