Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z www.przegladotwocki.pl znajdziesz w Google News!
 

Nowy przebieg trasy „801" od Józefowa do Warszawy w kształcie litery “S”

Jaka firma wygrała przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowej trasy „801"? Znamy planowany przebieg nowej trasy.
Nowy przebieg trasy „801" od Józefowa do Warszawy w kształcie litery “S”
W tym miejscu nowa trasa „801" przetnie się z obecną drogą.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Przebudowa kilku kilometrów odcinka drogi wojewódzkiej nr 801 na wysokości Józefowa od lat spędza sen z powiek nie tylko mieszkańcom, ale także samorządowcom – o planowanych zmianach na trasie wojewódzkiej „Przegląd” informuje na bieżąco. Jak będzie wyglądała przebudowa „Nadwiślanki”, która jest planowana od kilku dekad?

Wynik przetargu

W maju Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie ogłosił przetarg dla rozbudowy drogi „801” na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego) do skrzyżowania z ul. Górczewską w Józefowie. Dokumentacja będzie zawierała m.in. raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko, projekt budowlany i rozbiórki, a także projekt stałej organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej, kosztorys inwestorski. 

Oferty złożyły dwie spółki. Jedna z Warszawy, która zaproponowała opracowanie dokumentacji za ok. 2,5 mln zł. Natomiast druga oferta pochodziła od spółki z Olsztyna. Przetarg wygrała spółka Arkas-Projekt z Olsztyna, która za ok. 1,4 mln zł będzie miała 3 lata (od dnia podpisania umowy z MZDW) na opracowanie szczegółowej dokumentacji.

Skrzyżowanie trasy 801 z ul. Górczewską. Fot. Agnieszka Jaskulska
Światła i lewoskręt

Przebudowa trasy „801" obejmuje dwa odcinki położone w Józefowie oraz Warszawie. Modernizacja dotyczy fragmentu „Nadwiślanki" od skrzyżowania z ul. Górczewską (skręt do Otwocka) aż do skrzyżowania z ul. Graniczną w Józefowie. O tym, że na trzech skrzyżowaniach (z ul. Graniczną, ul. Wyszyńskiego oraz ul. Górczewską) będzie sygnalizacja świetlna i lewoskręt (na skrzyżowaniu z ul. Graniczną), „Przegląd Otwocki” informował w maju. Przypominamy, że do końca tego roku ma być gotowa kompletna dokumentacja projektowa, która jest niezbędna do budowy sygnalizacji na trzech skrzyżowaniach – inwestycja będzie zrealizowana w przyszłym roku. 

W czerwcu natomiast podpisano porozumienie w sprawie opracowania koncepcji dla nowego przebiegu trasy „801" o długości 5 km, od skrzyżowania ul. Wyszyńskiego w Józefowie (droga wojewódzka nr 721) do ul. Czarnuszki w Warszawie.

Skrzyżowanie trasy 801 z drogą wojewózką nr 721 (ul. Wyszyńskiego). Fot. Agnieszka Jaskulska
Przebudowa dwóch odcinków trasy

Jak będzie wyglądał nowy przebieg trasy „801”? Czy koncepcję projektową dla józefowskiego i warszawskiego odcinka „Nadwiślanki” wykonają dwie firmy? O to zapytaliśmy Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie. – Dokumentacja zlecona przez MZDW  dotyczy odcinka od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 do ul. Górczewskiej na wysokości stacji benzynowej – wyjaśnia w rozmowie z „Przeglądem” Monika Burdon, rzeczniczka prasowa zarządu dróg wojewódzkich. – Zawarte porozumienie dotyczy wykonania koncepcji nowego przebiegu drogi „801” na odcinku od skrzyżowania z ul. Czarnuszki na terenie m. st. Warszawa do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego) na terenie Józefowa. Bazę prac projektowych dla nowego przebiegu „Nadwiślanki” będzie stanowił przebieg drogi określony w dokumentach planistycznych Województwa Mazowieckiego, Miasta Stołecznego Warszawy oraz Józefowa – mówi Monika Burdon. I wyjaśnia, że zgodnie z dokumentami planistycznymi dotyczy to odcinka o długości ok. 5 km, w tym ok. 1,2 km w granicach administracyjnych miasta Warszawa i ok. 3,8 km w granicach administracyjnych Józefowa. – Koncepcja, która zostanie opracowana, wskaże możliwe warianty przebiegu drogi i określi długość dla każdego z tych odcinków – wyjaśnia rzeczniczka prasowa.

Nowa droga w kształcie litery „S”

Planowana nowa trasa biegnie w nowym śladzie od ul. Czarnuszki w Warszawie do okolic ul. Granicznej w Józefowie – na tym odcinku trasa ma prowadzić bliżej rzeki Wisły. Zniknie m.in. stacja paliw na wysokości ul. Granicznej. – Właściciel stacji paliw od samego początku wiedział, że w przyszłości na tym terenie będzie przebiegać nowa droga – dodaje Monika Burdon. I dodaje, że przebieg nowej trasy był znany od wielu lat, dlatego w planowanym kształcie trasy wystąpi tylko kilka kolizji. Na wysokości stacji benzynowej nowa trasa „Nadwiślańska” ma skręcać od Wisły w stronę centrum miasta. Droga ma biec obok obecnej wojewódzkiej „801”– na stary ślad wróci na wysokości ul. Wyszyńskiego i ul. Górczewskiej w Józefowie, gdzie skręca się do Otwocka. Możliwe warianty przebiegu drogi przedstawi firma, która niedawno wygrała przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej. 

Bazę prac projektowych dla nowego przebiegu 801 będzie stanowił przebieg drogi określony w dokumentach planistycznych. Opr. AJ. Źródło: MZDW Warszawa 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
To- 25.08.2023 14:51
Przecież stara trasa ma kształt "S" (linia czerwona), nowa idzie prosto (linia niebieska przerywana) Ktoś tu mapy nie potrafi czytać.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
A
Agnieszka Jaskulska 25.08.2023 15:14
Trasa nadal może mieć kształt litery S. Wszystko zależy od wariantów, który opracuje firma. To nie jest ostateczny kształt trasy. Proszę zwrócić uwagę na podpis pod mapą. To nie jest trasa, ale "korytarz" określony w dokumentach planistycznych. On będzie bazą do opracowania nowych wariantów. Nie wszystkim mogą się spodobać, bo część mieszkańców z Otwocka i Karczewa jest przeciwna budowaniu świateł na skrzyżowaniu z Górczewską.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
otto 24.08.2023 09:33
trasa powinna przebiegać wzdłuż Wisły na wprost, bez S. Ułatwi to szybki dojazd oraz nie zakłóci spokoju mieszkańcom.Otto

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Magda 23.08.2023 03:58
Teraz to będą potężne korki żeby się dostać do trasy. Wszystko będzie stało. Ta trasa od Otwocka do świateł w Falenicy powinna być przebudowana. To co tam się dzieje to jakiś horror. Plus typy co jadą 42km/h Policja już dawno tam powinna sprawdzać prędkość bo na odcinku 60km/h jeżdżą po złości 43km/h

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
TomTom 23.08.2023 11:04
A czemu mają być większe korki, skoro droga budowana jest w nowym przebiegu?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Celina 22.08.2023 22:27
Strasznie to długo trwa. Ludzie są zmeczeni obietnicami.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama