Program, wzbogacony o wnioski z pierwszej edycji, został wdrożony w nowej, rozszerzonej formie, aby jeszcze skuteczniej wspierać rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych uczniów.
Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych
„Emotikon 2.0”, finansowany z budżetu gminy, został uznany za kluczowy element lokalnej polityki edukacyjnej. W 2022 roku wójt gminy Wiązowna oraz dyrektorzy szkół podpisali list intencyjny, który potwierdził ich zaangażowanie w promowanie edukacji emocjonalnej. Program jest odpowiedzią na rosnącą potrzebę wspierania uczniów w radzeniu sobie z wyzwaniami emocjonalnymi i społecznymi.
W ostatnich miesiącach roku szkolnego uczniowie z klas 5-8 brali udział w zajęciach skupiających się na samoświadomości, radzeniu sobie ze stresem oraz samoregulacji. Program uwzględnił także wsparcie dla nauczycieli, zwłaszcza wychowawców, którzy codziennie pracują nad rozwijaniem tych umiejętności u swoich podopiecznych. Każda szkoła zorganizowała spotkania wprowadzające oraz warsztaty dla nauczycieli, aby wyposażyć ich w narzędzia niezbędne do skutecznej pracy z uczniami.

Szeroki zakres działania
„Emotikon 2.0” objął 26 klas i ponad 550 uczniów ze szkół podstawowych w Gliniance, Malcanowie, Wiązownie i Zakręcie. Każda klasa uczestniczyła w sześciu godzinach zajęć prowadzonych przez ekspertów-psychologów, którzy korzystali z opracowanych wcześniej materiałów, w tym scenariuszy zajęć i „narzędziownika” zawierającego podstawowe informacje oraz karty pracy. Przebieg programu był na bieżąco monitorowany przez dyrektorów szkół oraz szkolnych pedagogów i psychologów.
Ewaluacja i wyniki
Tegoroczna edycja programu „Emotikon 2.0” została poddana szczegółowej ewaluacji. Dane zebrano od uczniów, nauczycieli, dyrekcji oraz prowadzących zajęcia. Analiza wyników przeprowadzona przez dr. Jędrzeja Witkowskiego z Centrum Edukacji Obywatelskiej wykazała, że nauka umiejętności samoregulacji i radzenia sobie ze stresem wymagają kontynuacji. Prawie połowa uczniów wskazała na potrzebę zwiększenia liczby zajęć dotyczących emocji, a co czwarty uczeń stwierdził, że takie zajęcia pomagają mu w codziennym funkcjonowaniu oraz w trudnych momentach. Program został również wysoko oceniony przez nauczycieli – 80% z nich wyraziło pozytywną opinię o Emotikonie.
Potrzeba edukacji emocjonalnej
Programy takie jak Emotikon pomagają dzieciom i młodzieży lepiej rozumieć i kontrolować własne emocje, efektywnie komunikować się, rozwiązywać konflikty oraz budować empatyczne relacje. Dzięki „Emotikonowi”, uczniowie mogą rozwijać się w środowisku sprzyjającym ich zdrowiu emocjonalnemu i społecznemu, co przekłada się na lepsze funkcjonowanie w codziennym życiu.
Czytaj także:












![Rodzina straciła dom i ukochane psy. Potrzebna jest pomoc! [AKTUALIZACJA] Rodzina straciła dom i ukochane psy. Potrzebna jest pomoc! [AKTUALIZACJA]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-4x3-rodzina-stracila-dom-i-ukochane-psy-potrzebna-jest-pomoc-aktualizacja-1760641502.jpg)




![Morsy rozpoczęły sezon w Świdrze! [FOTO]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-16x9-morsy-rozpoczely-sezon-w-swidrze-1761945502.jpg)



![Wyrok dla hien cmentarnych. Poszkodowany: „To nie kara, to kpina ze sprawiedliwości” [FOTO]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-16x9-wyrok-dla-hien-cmentarnych-poszkodowany-to-nie-kara-to-kpina-ze-sprawiedliwosci-1761861824.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze