Reklama

Przebudowa kolei już wkrótce

Na odcinku Warszawa Wawer – Otwock przewidziano kluczową inwestycję mającą na celu poprawę bezpieczeństwa i efektywności transportu kolejowego.
Przebudowa kolei już wkrótce
Torowisko w Otwocku

Autor: Maria Konstantyn

Projekt obejmuje budowę czterech skrzyżowań bezkolizyjnych oraz dobudowę dwóch torów, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Rozbudowa linii kolejowej

Planowana jest dobudowa dwóch dodatkowych torów, co umożliwi rozdzielenie ruchu pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych. Dzięki temu zwiększy się przepustowość i regularność kursów, co zminimalizuje opóźnienia i poprawi komfort podróży. Sytuację poprawią także skrzyżowania bezkolizyjne planowane w czterech miejscach.

Planowane skrzyżowania bezkolizyjne: 

  • ul. Panny Wodnej (Warszawa Wawer, osiedle Radość) – tunel drogowy,
  • ul. Walcownicza – Bysławska (Warszawa Wawer, osiedle Falenica) – tunel drogowy,
  • ul. Werbeny – Brücknera (pogranicze Warszawy i Józefowa) – wiadukt drogowy,
  • okolice ul. Cichej – Matejki w Józefowie – tunel drogowy.

Finansowanie i harmonogram

Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP S.A. informuje, że w przygotowaniu jest wniosek o dofinansowanie projektu ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko). Procedura przetargowa na realizację inwestycji zostanie wszczęta w drugiej połowie 2024 roku, a prace budowlane są planowane na lata 2025–2027.

Zmiany w rozkładzie jazdy i utrudnienia

Zmiany w organizacji ruchu pociągów zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy po wyborze wykonawcy i przygotowaniu szczegółowego harmonogramu inwestycji. 

Realizacja projektu przyczyni się do lepszego funkcjonowania komunikacji kolejowej i drogowej, przynosząc korzyści zarówno mieszkańcom, jak i podróżnym. Jednak zanim to nastąpi, planowana inwestycja może spowodować wiele problemów. Najważniejszym z nich będzie zapewne paraliż na drogach. Modernizacja kolei wiąże się z długotrwałymi utrudnieniami w ruchu, które odczują kierowcy z powodu objazdów, ale również pasażerowie kolei. Dobudowa torów wymusi zmiany w rozkładach jazdy, a pociągi mogą być przepełnione. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

[email protected] 15.07.2024 15:05
To jak zwykle przyświeca PKP przy planowaniu swoich inwestycji: "Zmiany w organizacji ruchu pociągów zostaną uwzględnione w rozkładzie jazdy po wyborze wykonawcy i przygotowaniu szczegółowego harmonogramu inwestycji". Nie sa brane koszty społeczne a media nie ingerują ani nie dociekają. Nie nagazują się po stronie społeczeństwa. Władze samorządowe nie stawiają warunków Inwestorowi w trakcie negocjacji. I tak to się toczy w Polce gdziekolwiek interes inwestora publicznego czy prywatnego krzyżuje się z interesem społecznym. Wykonawca wycenia swoje prace jak najniżej aby dostać kontrakt. Potem oszczędza na bezpieczeństwie, organizacji, i zapewnieniu rozwiązań zastępczych. Kompletnie się nie zgadzam, ,że musi być gorzej by było lepiej. Podczas budowy należy zapewnić nie gorsze warunki komunikacji - z punktu widzenia użytkowania - niż przed jej rozpoczęciem. taki powinien być warunek postawiony PKP i wykonawcy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.
Reklama