Reklama

Most na Wiśle z kładką pieszo-rowerową? Karczew aktywnie działa na rzecz projektu

Gmina Karczew aktywnie wspiera inicjatywę budowy kładki pieszo-rowerowej przez most kolejowy na Wiśle, która mogłaby połączyć dwie strony rzeki i stać się atrakcyjnym szlakiem dla pieszych i rowerzystów. Spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury oraz współpraca z PKP PLK dają nadzieję na realizację tego ambitnego projektu.
Most na Wiśle z kładką pieszo-rowerową? Karczew aktywnie działa na rzecz projektu

Co przeczytamy w tekście:

  • Szczegóły dotyczące inicjatywy budowy kładki pieszo-rowerowej na moście kolejowym.
  • Jakie kroki podjęły władze Karczewa i jakie wsparcie uzyskano od Ministerstwa Infrastruktury oraz PKP PLK.
  • Techniczne aspekty projektu i możliwości jego realizacji.
  • Wypowiedzi kluczowych osób zaangażowanych w projekt, w tym burmistrza Karczewa i Przewodniczącego Rady Miejskiej.

Przypomnijmy, że niedługo rozpoczną się prace na linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków. Celem projektu jest poprawa jakości połączenia kolejowego przez modernizację dwutorowej linii kolejowej na odcinku Góra Kalwaria – Glinki. 

W związku z planowaną modernizacją powstał pomysł ujęcia w projekcie ścieżki pieszo-rowerowej przez most kolejowy. Obecnie obie miejscowości łączą dwa mosty: kolejowy i kołowy. Żaden z nich jednak nie posiada bezpiecznego połączenia pieszo-rowerowego. Tego typu ścieżka łącząca dwa brzegi Wisły mogłaby stać się atrakcją turystyczną dla rowerzystów i znacząco wpłynęłaby na ograniczenie wykluczenia komunikacyjnego.

Spotkanie w Ministerstwie

W sprawie ewentualnego powstania kładki pieszo-rowerowej odbyło się także spotkanie z Ministrem Infrastruktury, na którym obecni byli poseł Piotr Kandyba, burmistrz Arkadiusz Strzyżewski, zastępca burmistrza Karczewa Michał Zawada oraz zdalnie Marcin Podgórzak.

– Jako Gmina od samego początku aktywnie wspieramy społeczną inicjatywę budowy kładki pieszo-rowerowego wzdłuż mostu kolejowego w Glinkach. W tej sprawie prowadzimy korespondencję z PKP PLK, a także z Ministerstwem Infrastruktury. Wiosną tego roku odbyło się spotkanie w tej sprawie z wiceministrem Piotrem Malepszakiem, w którym udział wziął mój zastępca Michał Zawada, a także poseł Piotr Kandyba. W ostatnim czasie odbyłem również operacyjne rozmowy z przedstawicielami PKP PLK w kwestii technicznych możliwości realizacji tego zadania. Zarówno Ministerstwo jak i PKP PLK wykazują się dużym zrozumieniem tematu. Oprócz tego, tematem zainteresowaliśmy samorząd województwa mazowieckiego, który wsparł inicjatywę mieszkańców obu stron Wisły – powiedział burmistrz Michał Rudzki.

– Gmina Karczew zdecydowanie popiera działania zainicjowane przez sołtysa Glinek, p. Marcina Podgórzaka, zmierzające do budowy kładki pieszo-rowerowej na moście łączącym Gminę Karczew z Gminą Góra Kalwaria. Inwestycja wzmocniłaby walory turystyczne naszej gminy, a także jeszcze bardziej połączyła obszary znajdujące się po obu stronach Wisły. Mamy nadzieję, że wspólne działania tak wielu podmiotów przyczynią się do powstania kładki, na którą czekają zarówno mieszkańcy, jak i turyści. Przejawem poważnego zainteresowania tym tematem ze strony decydentów jest choćby spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury w czerwcu, w którym udział wzięli m.in. wiceminister Piotr Malepszak, przedstawiciele gmin, a także poseł na Sejm RP Piotr Kandyba – podkreślił Przewodniczący Rady Miejskiej w Karczewie Piotr Kwiatkowski.

Szansa na kładkę

Według Marcina Podgórzaka istnieje możliwość zmiany projektu tak, aby kładka mogła powstać.

– Doprojektowanie kładki może polegać tylko na: poszerzeniu jednej z kładek technicznych z 0,8 m na 3 m, zmianie podłoża na żywiczne, odwodnieniu kładki i oczywiście udostępnieniu jej publicznie na kładkę pieszo-rowerową plus dorobienie infrastruktury dojazdowej po stronie obu gmin – mówi Marcin Podgórzak. – Warto dodać, iż zachowanie obecnego mostu oznacza konieczność całkowitej zmiany projektu nowego mostu kolejowego i to w znacznie większym zakresie niż doprojektowanie kładki. Podsumowując, doprojektowanie kładki może polegać tylko na adaptacji projektu istniejącego, a projekt nowego mostu w przypadku pozostawienia starego wymagałby całkowicie nowego opracowania, bo zmienia się rozstawienie podpór. 

– Planujemy kolejną turę dialogu z przedstawicielami Ministerstwa i PKP PLK. Ewentualna realizacja tego zadania musi być dobrze przemyślana, zarówno pod kątem finansowym -technicznym i społecznym. Jako Gmina Karczew wspieramy również inicjatywę pn. „Akcja Demonstracja – Chcemy kładki pieszo-rowerowej” poprzez udostępnienie tej informacji w naszych kanałach komunikacji z mieszkańcami – powiedział nam Michał Rudzki burmistrz Karczewa.

Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

mieszkaniec 21.08.2024 14:53
ano, przespała

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Mieszkaniec 12.08.2024 12:40
Gmina Karczew dopiero teraz twierdzi że wspiera budowę kładki, ale czas gdy projektowano nowy most całkowicie przespała.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.