Reklama

Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego i „Nadwiślanki” w Józefowie. Kiedy?

Nowa firma opracuje kilka wariantów przebiegu nowej trasy na odcinku Józefów – Warszawa. Znamy szczegóły.
Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego i „Nadwiślanki” w Józefowie. Kiedy?
Według pierwotnych planów drogowców w tym miejscu nowa trasa „801" miałaby się przeciąć z obecną drogą.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Rozbudowa Wału Miedzeszyńskiego i drogi „Nadwiślanka” to strategiczna inwestycja, która usprawni dojazd do Warszawy. Z każdym rokiem obserwuje się wzrost natężenia ruchu w tym rejonie. O przebudowie trasy „801” na wysokości Józefowa mówi się od dekad, ale dopiero teraz inwestycja będzie mogła zostać zrealizowana w najbliższych latach. Inwestycja będzie realizowana w podobnym czasie, co budowa 4 torów z Wawra do Otwocka. 

Nowa trasa aż do węzła 

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich wybrał już firmę, która zajmie się przygotowaniem projektu przebudowy drogi wojewódzkiej nr 801 od skrzyżowania z wojewódzką „721” (ul. Wyszyńskiego) w Józefowie – ulicą Nadwiślańską – Wał Miedzeszyński do ul. Czarnuszki i Południowej Obwodnicy Warszawy (trasa S2). Modernizowana trasa o długości ok. 5 km obejmie ok. 1,2 km w granicach Warszawy i 3,8 km w Józefowie. 

Do przetargu na wykonanie projektu przebudowy zgłosiło się 8 firm. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Promost Consulting z Rzeszowa, która za kwotę 1,6 mln zł przygotuje dokumentację. Na realizację zadania przewidziano dwa lata (24 miesiące). W tym czasie firma opracuje 5 wariantów rozbudowy drogi „Nadwiślanka”, z czego dwa będą dotyczyły całkowicie nowego przebiegu trasy.  

Buspas, dwa pasy i ścieżki rowerowe

Projektant przeanalizuje również możliwość rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 801 w jej dotychczasowym śladzie. W ramach inwestycji przewidywane są także konsultacje z Urzędem Miasta Józefów i mieszkańcami. W planach drogowców jest poszerzenie trasy, aby miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, oraz buspasy. W ramach inwestycji zostaną wykonane m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, miejsca do kontroli pojazdów, pobocza oraz system odwodnienia i oświetlenia. Wszystkie skrzyżowania powinny być wyposażone w przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe oraz oświetlenie. Dokumentacja projektowa uwzględni także włączenie rozbudowanej trasy w węzeł „Wał Miedzeszyński” drogi ekspresowej S2. Drogowcy planują wybudowanie nowej trasy „Nadwiślanki” do 2030 roku. 

Jeden z wariantów 

Jedną z rozważanych opcji jest wytyczenie trasy w nowym śladzie – informowaliśmy o tym w 2023 roku. Koncepcja zostanie opracowana na podstawie dokumentów planistycznych województwa, Warszawy i Józefowa. Planowana trasa ma prowadzić od ul. Czarnuszki do okolic ul. Granicznej w Józefowie – na tym odcinku trasa ma być bliżej rzeki Wisły. W związku z tym niektóre obiekty m.in. stacja paliw na wysokości ul. Granicznej zostanie zburzona. W tym miejscu nowa trasa „Nadwiślanki” skręci od Wisły w stronę centrum miasta. Na stary ślad „801” ma wrócić na wysokości ul. Wyszyńskiego i ul. Górczewskiej w Józefowie. Dalsza trasa w kierunku Karczewa i drogi krajowej nr 50 została już przebudowana.

Co ze światłami na 3 skrzyżowaniach?

W ramach innego zadania przebudowy „Nadwiślanki” w Józefowie zmodernizowany zostanie fragment drogi wojewódzkiej nr 801, gdzie przebudowane będą trzy skrzyżowania: z ul. Graniczną (Michalin), ul. Wyszyńskiego (droga „721”) oraz z ul. Górczewską (skręt do Otwocka). Na tych skrzyżowaniach będą nowe przejścia dla pieszych, oświetlenie i sygnalizacja świetlna. – Dodatkowo na skrzyżowaniu „801” z ul. Graniczną, zostanie zrobiony lewoskręt – podkreśla Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, który jest inwestorem. 

Sygnalizacja miała zostać zainstalowana w 2024 roku, jednak z powodu niewywiązania się pierwszego wykonawcy z umowy, mazowiecki zarząd dróg musiał ogłosić kolejny przetarg. Nowa firma jeszcze prowadzi prace projektowe, ale wiele wskazuje na to, że realizacja przebudowy trzech skrzyżowań z sygnalizacjami może rozpocząć się jeszcze w tym roku. Przypominamy, że również w tym roku ma rozpocząć się budowa nowego mostu na rzece Świder na granicy Józefowa i Otwocka (pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Górczewską a dwoma nowymi mostami, które powstały pod koniec 2024 roku). 

Skrzyżowanie trasy 801 z drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego). Fot. Agnieszka Jaskulska
Skrzyżowanie 801 z ul. Górczewską. Fot. Agnieszka Jaskulska
Skrzyżowanie 801 z ul. Górczewską. Fot. Agnieszka Jaskulska
Drogowcy biorą pod uwagę kilka wariantów. To jeden z nich. Infografika: AJ

Czytaj także:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.
Reklama