Polskie Linie Kolejowe przygotowuję się do modernizacji ostatniego odcinka linii nr 7, która od kilku lat jest przebudowywana, czyli odcinek od Wawra (PKP Anin) do Otwocka (PKP Otwock Świder). Jak informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku, kolej ogłosiła przetarg na budowę 4 torów wraz z infrastrukturą – oferty złożyło siedem firm. Najkorzystniejszą z nich złożyło konsorcjum w składzie spółek: Trakcja, Intop oraz Intop Warszawa, które za ponad 1,5 miliarda złotych wybudują cztery tory.
Prace przygotowawcze
Aby usprawnić przyszłe prace i zaoszczędzić czas, PKP PLK już w kwietniu rozpoczęła przygotowania terenu pod planowaną inwestycję (roboty realizują firmy Trakcja i Racy). W ramach tych działań wyburzono budynki kolidujące z przyszłą linią kolejową w Radości (na wysokości ulicy Patriotów) i Falenicy (przy ulicy Bysławskiej). Właśnie w tych lokalizacjach powstaną dwa z czterech zaplanowanych bezkolizyjnych skrzyżowań. Równolegle prowadzona jest przebudowa kanalizacji sanitarnej w Aninie i Międzylesiu. Przeniesienie sieci z terenów kolejowych pod jezdnie jest niezbędne, aby umożliwić bezkolizyjną budowę dodatkowego toru.
– Na potrzeby inwestycji przejęto od Lasów Państwowych działkę na rogu ul. Zagajnikowej i Patriotów, z której wcześniej Nadleśnictwo Celestynów usunęło drzewa. Na tym terenie powstanie podstacja trakcyjna zasilająca cztery tory (dwa przebudowane linii nr 7 i dwa nowe linii nr 506) oraz podziemny zbiornik rozsączający – informuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kiedy zacznie się budowa 4 torów?
W rozmowie z naszą redakcją PLK podkreśla, że prawdopodobnie do końca tego roku nie będzie utrudnień związanych z inwestycją. – Wykonawca rozpocznie prace jesienią, dlatego przez pierwsze pół roku nie przewidujemy większych zakłóceń w ruchu pociągów. W tym czasie powstaną tymczasowe perony na stacjach w Wawrze i Falenicy oraz przejścia rozjazdowe w Międzylesiu – mówi nam PLK. Budowa czterech torów ma potrwać trzy lata – planowany termin zakończenia prac to 2028 rok.
Jakie będą utrudnienia w Józefowie?
Jak wcześniej informował Urząd Miasta Józefów największe utrudnienia, związane z pracami pojawią się w przyszłym roku, szczególnie przy budowie tunelu w okolicach ulic Cichej i Matejki. Prace rozpoczną się po wschodniej stronie, na wysokości ul. Sikorskiego. Podczas przebudowy torowiska między Wawrem a Otwockiem wprowadzony zostanie ruch jednotorowy z mijanką w okolicach Falenicy. Urząd miasta zapewnia, że choć prace przy przejściach i przejazdach spowodują utrudnienia dla kierowców i pieszych, nie będzie jednoczesnych utrudnień po obu stronach torów. Nie przewiduje się całkowitego zamykania ulic, a jedynie ich okresowe zwężenie, co może wiązać się z ruchem wahadłowym. Mieszkańcy będą mieć zapewniony dojazd do posesji przez cały czas trwania inwestycji.
Co się zmieni wzdłuż torów?
W ramach modernizacji linii kolejowej w Wawrze, Józefowie i Otwocku, zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe. W ich miejsce powstaną trzy tunele drogowe: w Radości (ul. Panny Wodnej – Izbicka), w Falenicy (ul. Walcownicza – Bystrzycka) oraz w Józefowie (okolice ul. Cichej – Matejki). Dodatkowo, na granicy Warszawy i Józefowa, w ciągu ulic Werbeny – Brucknera, wybudowany zostanie wiadukt drogowy. Projekt obejmuje również przebudowę ośmiu przystanków (Anin, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder) oraz stacji w Falenicy. Powstanie 20 nowych przejść pod torami, a istniejące przejście na stacji Falenica zostanie wyremontowane. Przewidziano też modernizację mostu na rzece Świder, gdzie zostaną dobudowane dwa nowe tory. Wzdłuż torów pojawią się ekrany akustyczne, które w przyszłości będą obsadzone zielenią.
O tym, które budynki zostaną wyburzone, informowaliśmy w styczniu br. w artykule:
.jpg)
.jpg)
.jpeg)
.jpeg)


.jpg)
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze