Władze Józefowa od wielu lat zabiegały o rozbudowę drogi wojewódzkiej 801 na terenie miasta. Jak wcześniej informowaliśmy, w marcu br. Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz miasto stołeczne Warszawa podpisały umowę na opracowanie koncepcji programowej dla budowy nowego przebiegu trasy 801 na wysokości Józefowa i Warszawy. Chodzi o odcinek o długości około 5 km od skrzyżowania z ul. Czarnuszki w Warszawie (na wysokości trasy S2 i Wału Miedzeszyńskiego) do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (ul. Wyszyńskiego) w Józefowie. Nowa trasa ma połączyć węzeł na drodze ekspresowej S2 (Południowa Obwodnica Warszawy) z drogą wojewódzką nr 721 w Józefowie. Urząd Miasta Józefów opublikował roboczą wersję projektu dotyczącego planowanej przebudowy trasy 801.
Warianty przebudowy
Koncepcję budowy drogi opracowuje biuro projektowe Promost Consulting z Rzeszowa. Koncepcja obejmie kilka wariantów m.in. budowę nowej drogi szybkiego ruchu lub rozbudowę istniejącej drogi nr 801 (będzie miała dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu). W ramach inwestycji zostaną wykonane m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, miejsca do kontroli pojazdów, pobocza oraz system odwodnienia i oświetlenia. – Każdy projekt musi uwzględniać nowe jezdnie, skrzyżowania, infrastrukturę dla pieszych i rowerzystów, zatoki autobusowe oraz analizę możliwości wyznaczenia buspasów – zapewnia Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Nowy ślad „Nadwiślanki” i planowane wyburzenia
Dokumentacja projektowa uwzględni włączenie rozbudowanej trasy w węzeł „Wał Miedzeszyński” drogi ekspresowej S2. Planowana trasa ma prowadzić od ul. Czarnuszki do okolic ul. Granicznej w Józefowie – na tym odcinku trasa ma być bliżej rzeki Wisły. W związku z tym niektóre obiekty m.in. stacja paliw na wysokości ul. Granicznej zostanie zburzona. W tym miejscu nowa trasa „Nadwiślanki” skręci od Wisły w stronę centrum miasta. Na stary ślad „801” ma wrócić na wysokości ul. Wyszyńskiego i ul. Górczewskiej w Józefowie. Dalsza trasa w kierunku Karczewa i drogi krajowej nr 50 została już przebudowana. Prace nad opracowaniem koncepcji przebiegu nowej trasy 801 mają potrwać dwa lata. Drogowcy planują wybudowanie tego odcinka „Nadwiślanki” do 2030 roku.
Co ze światłami na trzech skrzyżowaniach?
W ramach innego zadania przebudowy „Nadwiślanki” w Józefowie zmodernizowany zostanie fragment drogi wojewódzkiej nr 801, gdzie przebudowane będą trzy skrzyżowania: z ul. Graniczną (Michalin), ul. Wyszyńskiego (droga „721”) oraz z ul. Górczewską (skręt do Otwocka). Na tych skrzyżowaniach będą nowe przejścia dla pieszych, oświetlenie i sygnalizacja świetlna. – Dodatkowo na skrzyżowaniu „801” z ul. Graniczną, zostanie zrobiony lewoskręt – podkreśla Monika Burdon z Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie, który jest inwestorem.
.jpg)
.jpg)




.jpg)
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze