Budowa obwodnicy Kołbieli to kluczowe przedsięwzięcie, które poprawi bezpieczeństwo i usprawni ruch tranzytowy w tej okolicy. Dzięki nowej trasie ciężarówki nie będą już przejeżdżały przez centrum Kołbieli, jak obecnie, ale zostaną skierowane na nowy odcinek trasy. Obwodnica Kołbieli będzie miała około 13 km długości. Rozpocznie się na węźle w Kołbieli, gdzie krzyżują się trasy S17 i DK 50, następnie poprowadzi przez lasy i pola, a w rejonie Rudzienka i Grębiszewa połączy się z drogą krajową i poprowadzi dalej przez teren gminy Mińsk Mazowiecki.
Jak już wcześniej informowaliśmy, wykonawca dokonał dużej wycinki drzew i humusowanie terenu, a także szeroki zakres robót ziemnych. Obecnie widać zarys przyszłej trasy, a także budowane są pierwsze obiekty inżynierskie. W ramach inwestycji powstanie 6 mostów, 9 wiaduktów, 1 kładka pieszo-rowerowa oraz 4 przejścia dla zwierząt. Na wysokości Rudzienka powstanie węzeł komunikacyjny. Na obwodnicy będą też ekrany akustyczne i system odprowadzenia wód opadowych.
Docelowo obwodnica Kołbieli będzie drogą klasy GP (główna przyspieszona), z dwiema jezdniami, a na każdej z nich po dwa pasy ruchu. Prace rozpoczęły się pod koniec 2024 roku, a zakończenie inwestycji przewidziano na trzeci kwartał 2026 roku.
CAŁA GALERIA ZDJĘĆ [27]







Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze