Reklama

Przy torach nie będzie parkingów. Gdzie zostawić auto? Czy będzie piętrowy parking?

Wraz z rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej Wawer-Otwock mieszkańcy pytają, gdzie będą mogli parkować auta po likwidacji parkingów przy torach.
Przy torach nie będzie parkingów. Gdzie zostawić auto? Czy będzie piętrowy parking?

Autor: Agnieszka Jaskulska

Właśnie rozpoczyna się ogromna inwestycja kolejowa na odcinku Wawer-Otwock. W środę, 19 listopada, w Józefowie odbyło się spotkanie dla mieszkańców dotyczące modernizacji linii kolejowej, w której uczestniczyły władze miasta, przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawcy, firmy Trakcja S.A. Mieszkańcy pytali m.in. o to, gdzie będą mogli zostawiać auta, skoro modernizacja linii kolejowej ma potrwać aż trzy lata.

Gdzie zostawić samochód przy torach?

Jak zapewniają władze miasta, mieszkańcy wciąż mogą parkować przy peronach w Józefowie i Michalinie, jednak sytuacja zmieni się wiosną 2026 roku. Wtedy nie będzie już możliwości parkowania bezpośrednio przy torach. – Przygotowujemy dwa tymczasowe parkingi na łącznie 105 miejsc, czyli tylko nieco mniej niż obecnie – mówił podczas spotkania burmistrz Józefowa, Marek Banaszek. W wyjaśnia, że pierwszy parking, na ponad 60 aut, powstanie w centrum, na miejskiej działce przy ul. Leśnej, około 170 metrów od linii kolejowej. Drugi, również w centrum, na 45 miejsc, będzie zorganizowany przy ul. Okrzei, w pobliżu PKP Józefów. W Michalinie miasto również planuje stworzenie parkingu. – Ponad 30 miejsc postojowych będzie na miejskich działkach przy ul. Sobieskiego i ul. Konopnickiej. Prowadzimy także rozmowy z prywatnymi właścicielami terenów w Michalinie, którzy są zainteresowani wydzierżawieniem działek pod kolejne miejsca postojowe dla około 80 samochodów – zapewnia burmistrz. Za trzy lata, kiedy skończy się modernizacja linii kolejowej przy torach po obu stronach Józefowa, powstaną nowe parkingi. 

Wielopoziomowy parking w Józefowie

Podczas spotkania burmistrz zdradził także, że miasto rozważa budowę 3-poziomowego parkingu, którego najniższy poziom mógłby pełnić funkcję schronienia na wypadek sytuacji kryzysowych. Jak podkreślają władze miasta, taki obiekt znacząco zwiększyłby liczbę miejsc postojowych przy torach, ponieważ coraz więcej mieszkańców dojeżdża do linii kolejowej autem i przesiada się do pociągu. – Problemem jest jednak znalezienie odpowiedniej lokalizacji, bo w centrum Józefowa brakuje miejsca na tak duży, wielopoziomowy parking. Dlatego bierzemy pod uwagę nieruchomość przy PKP Michalin, na rogu ulic Piłsudskiego i Armii Krajowej – wyjaśnia burmistrz Marek Banaszek. Zastrzega jednak, że to na razie wstępna koncepcja, ponieważ na tej działce znajduje się budynek komunalny z lokatorami. Burmistrz dodaje, że taki wielopozimowym parking nie zostanie wybudowany w ramach modernizacji linii Wawer-Otwock. – To byłaby miejska inwestycja, czyli finansowana z budżetu miasta, ewentualnie z wykorzystaniem zewnętrznego dofinansowania – podkreśla burmistrz Józefowa. 

Wielopoziomowy parking w Otwocku

Jak informowaliśmy już w „Przeglądzie”, w Otwocku również pojawił się pomysł budowy wielopoziomowego parkingu. – To na razie wstępne plany, ale brany jest pod uwagę teren przy peronach, od strony ul. Warszawskiej – mówił nam wiceprezes zarządu PKP S.A., Dariusz Grajda, podczas rozpoczęcia modernizacji dworca kolejowego w Otwocku.

W maju przeprowadziliśmy ankietę, w której zapytaliśmy mieszkańców, czy w Otwocku potrzebny jest piętrowy parking. Niemal 80% respondentów uznało, że tak.  Co trzeci respondent (32%) wskazał, że najlepszą lokalizacją dla takiego obiektu byłyby okolice dworca kolejowego, gdzie obecnie trudno znaleźć wolne miejsce do parkowania w godzinach szczytu.

Fot. Agnieszka Jaskulska
Fot. Agnieszka Jaskulska
Fot. Agnieszka Jaskulska
Fot. Agnieszka Jaskulska

Czytaj także:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze