Ul. Kołłątaja jest jedną z głównych tras wylotowych z Otwocka, co sprawia, że ruch jest tu zawsze duży. W ostatnim roku Starostwo Powiatowe w Otwocku przebudowało fragment ul. Kołłątaja – od skrzyżowania z ul. Majową i sygnalizacją świetlną w kierunku Józefowa, aż do mostu na rzece Świder. W tym czasie powstały także dwa ronda na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja z ul. Świderską. Od kilku tygodni drogowcy modernizują ostatni odcinek ulicy – od świateł na ul. Majowej do nowych rond przy ul. Świderskiej. Wykonawca zdjął całą starą nawierzchnię i prowadzi prace brukarskie oraz robi odwodnienie. – Wkrótce zostanie położona nowa warstwa asfaltu. Roboty przebiegają zgodnie z harmonogramem i wszystko wskazuje na to, że zakończą się pod koniec roku – mówi nam członek Zarządu Powiatu Otwockiego, Paweł Walo.
Światła „trzymają” za długo?
Mieszkańcy skarżą się jednak na działanie sygnalizacji świetlnej na ul. Majowej, która „przetrzymuje” kierowców zbyt długo, mimo że część drogi jest wyłączona z ruchu.
Nasz czytelnik, pan Jan, zwraca uwagę: – W związku z remontem ul. Kołłątaja ruch od Józefowa w kierunku centrum Otwocka został przekierowany w ul. Majową. Świateł nikt nie przeprogramował tak, aby umożliwić płynną jazdę zgodnie ze zmianą organizacji ruchu. Kiedyś mówiono, że to „inteligentna” sygnalizacja, ale nic na to nie wskazuje, bo najdłużej zielone świeci się dla przejazdu wzdłuż Kołłątaja (zamkniętego odcinka), czyli… dla nikogo – komentuje pan Jan. Dlaczego nie przeprogramowano sygnalizacji? O to zapytaliśmy członka zarządu Pawła Walo. – Na ul. Kołłątaja ruch odbywa się dość płynnie i nie tworzą się tam duże korki. Przejazd zajmuje czasem kilka minut, ale nie ma zatorów, dlatego nie zmienialiśmy programu sygnalizacji. Trzeba pamiętać, że gdybyśmy wydłużyli zielone światło na Kołłątaja, kierowcy jadący ul. Górną (wyznaczoną jako objazd) mieliby problem z wjazdem w ul. Majową – wyjaśnia Walo.
Budowa nowego ronda?
Jak już informowaliśmy, drogowcy zaplanowali także modernizację dalszego odcinka ul. Kołłątaja, czyli ul. Staszica – od dwóch rond do skrzyżowania z ul. Powstańców Warszawy i ul. Wawerską, gdzie jest stare rondo. Inwestycja rozpocznie się w 2026 roku. Oprócz nowej nawierzchni asfaltowej zaplanowano tam także budowę nowego ronda, które będzie spełniało aktualne standardy: będzie większe i z charakterystycznym kopcem, podobnym do tych, które powstały już w okolicy.



























![Wypadek na trasie wylotowej w Otwocku [AKTUALIZACJA]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-16x9-wypadek-na-trasie-wylotowej-w-otwocku-1765213209.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze