Stan wielu otwockich ulic od lat budzi niezadowolenie mieszkańców. Przez dekady inwestycje drogowe były realizowane w ograniczonym zakresie, co sprawiło, że dziś lista dróg wymagających modernizacji jest bardzo długa. W ostatnich latach sytuacja zaczęła się jednak stopniowo zmieniać. Obecnie otwocki ratusz realizuje największy w swojej historii projekt drogowy. Obejmuje on modernizację i budowę 77 odcinków ulic oraz chodników, co łącznie daje około 20 kilometrów nowej infrastruktury. Wartość tego przedsięwzięcia to niemal 27 mln zł, z czego 20 mln zł stanowi rządowe dofinansowanie (w ubiegłym roku miasto zmodernizowało 48 odcinków ulic).
260 metrów problemu?
Jedną z ulic, która w dużej części doczekała się nowego asfaltu, jest ul. Krakowska na otwockich Kresach. Modernizacja dotyczyła tylko części tej drogi pomiędzy ul. Tysiąclecia i ul. Okrzei. Został jednak około 260-metrowy odcinek ul. Krakowskiej pomiędzy ul. Łukasińskiego i ul. Wiejską, który od lat czeka na remont. Jak podkreślają okoliczni mieszkańcy po opadach deszczu gruntowa droga zamienia się tam w błotnistą ulicę z kałużami, co utrudnia mieszkańcom codzienne funkcjonowanie i dojazd do posesji. Mieszkańcy tłumaczą, że ten problem był zgłaszany do otwockiego ratusza. Wnioski o modernizację brakującego fragmentu ulicy składano m.in. we wrześniu 2024 roku, podczas prac nad budżetem miasta na 2025 rok, jednak – jak twierdzą wnioskodawcy – bez rezultatu. W związku z tym w sprawę zaangażował się radny powiatu otwockiego Dariusz Kołodziejczyk, który w kwietniu br. złożył oficjalny wniosek do Rady Miasta Otwocka o realizację tej inwestycji (koszt zadania oszacowano wówczas na około 350 tys. zł).
Krakowska pominięta w inwestycjach?
W uzasadnieniu radny Kołodziejczyk wskazał, że ul. Krakowska jest drogą gminną o bardzo złym stanie technicznym. Zwrócił również uwagę na problem wysypanego tłucznia, który nie został odpowiednio wyprofilowany względem posesji, co – zdaniem mieszkańców – podczas intensywnych opadów prowadzi do zalewania piwnic i garaży.
Radny Kołodziejczyk podkreślał także, że odcinek pomiędzy ul. Wiejską i ul. Łukasińskiego jest ostatnim nieutwardzonym fragmentem ul. Krakowskiej, podczas gdy pozostała część drogi została już przebudowana. Radny Kołodziejczyk dodał, że jedna z mieszkanek ul. Krakowskiej zwróciła się do niego o interwencję, wskazując, iż sąsiednie ulice m.in. Czerska, Mazurska i Wileńska, doczekały się nowej nawierzchni, natomiast ul. Krakowska została pominięta w miejskich inwestycjach.
Decyzja miejskiej komisji
Finalnie wniosek powiatowego radnego trafił na obrady Komisji Inwestycji i Gospodarki Miejskiej, gdzie radni podkreślali, że popierają tego typu inwestycje, jednak ich realizacja uzależniona jest od możliwości finansowych miasta. Podczas posiedzenia otwocki radny Wojciech Sierpiński zwrócił uwagę, że podobne problemy występują również na ul. Wiosennej, której mieszkańcy złożyli petycję w sprawie remontu. Jak zaznaczył, w Otwocku nadal jest wiele dróg wymagających modernizacji lub przebudowy. Ostatecznie komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek powiatowego radnego Dariusza Kołodziejczyka.
Kolejny wniosek radnego
Ponieważ władze Otwocka od kilku miesięcy pracowały nad projektem budżetu miasta na kolejny rok, radny Dariusz Kołodziejczyk ponownie złożył wniosek, tym razem o ujęcie inwestycji w budżecie na 2026 rok. W uzasadnieniu powiatowy radny podkreślił, że mimo jednogłośnego poparcia Komisji Inwestycji i Gospodarki Miejskiej w 2025 roku oraz wieloletnich starań mieszkańców, inwestycja nie została dotychczas ujęta ani w budżecie na 2025 rok, ani w późniejszych zmianach budżetowych.
W swoim wniosku radny Kołodziejczyk zaproponował również konkretne źródło finansowania inwestycji z budżetu miasta Otwocka. Wskazał, że koszt wykonania nawierzchni ul. Krakowskiej, szacowany na 380 tys. zł, mógłby zostać pokryty z miejskiej rezerwy celowej na odprawy emerytalne w wysokości 3,5 mln zł, która – jak argumentował – nie zostanie w pełni wykorzystana. Sprawa modernizacji drogi będzie dalej procedowana przez władze miasta.


























Napisz komentarz
Komentarze