W piątek, 6 czerwca po godz. 21.00 mieszkańcy powiadomili naszą redakcję o tym, że z kranów leci brunatna woda. Problemy występowały m.in. w mieszkaniach przy niektórych ulicach: Andriollego, Puławskiego, Lennona, Maczka. Około północy (6 czerwca) OPWiK opublikował komunikat, a także komentarz pod naszym postem na FB Przeglądu Otwockiego:
Szanowni Mieszkańcy,
w związku z napływającymi sygnałami dotyczącymi pogorszenia jakości wody w wybranych lokalizacjach informujemy, że na terenie Otwocka i Karczewa nie doszło do żadnej awarii, ani nie są obecnie prowadzone prace eksploatacyjne na sieci wodociągowej pozostającej w zarządzie spółki. Zgłoszenia, które wpłynęły w ostatnich godzinach, dotyczą pojedynczych lokali w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych, zlokalizowanych na osiedlach wyposażonych we wewnątrzosiedlowe (wewnętrzne) instalacje wodociągowe, które nie są eksploatowane przez naszą spółkę.
Pogorszenie jakości wody może być spowodowane również zerwaniem osadu w wewnętrznych urządzeniach lub instalacjach wodociągowych. Ponadto należy zwrócić uwagę na pochodzenie wody tj. czy osad występuje w wodzie zimnej, czy ciepłej, gdyż może występować w instalacji ciepłej wody użytkowej. Zauważalne jest to głównie podczas napełniania wanien do kąpieli. Prosimy tego typu przypadki zgłaszać administratorowi osiedla. Niezależnie od przyczyny, w przypadku zaobserwowania pogorszonej jakości wody prosimy o pilny kontakt pod całodobowym numerem alarmowym Spółki: 22 779 48 78.
AKTUALIZACJA: niedziela, 8 czerwca godz. 16.17
OPWiK informuje: Pogorszenie jakości wody, które mieszkańcy zgłaszali w ostatnich dniach, było wynikiem nieuprawnionego poboru wody z sieci przez jedną z firm działających na terenie miasta. Działania te, prowadzone bez wiedzy i zgody OPWiK Sp. z o.o., spowodowały wzburzenie osadów w sieci. Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia. Dołożymy wszelkich starań, aby podobna sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.
Napisz komentarz
Komentarze