O planowanej sygnalizacji świetlnej na trzech newralgicznych skrzyżowaniach w Józefowie „Przegląd” informował już w 2023 roku. Chodzi o skrzyżowania drogi 801 z ulicami Graniczną (Michalin), Wyszyńskiego (droga 721) i Górczewską (skręt do Otwocka), gdzie często dochodzi do kolizji, wypadków i potrąceń pieszych. Sytuację dodatkowo pogarsza brak poboczy i chodników. Jak wcześniej informowaliśmy, mieszkańcy postulowali za budową tymczasowych rond, jednak po analizie Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie uznał, że najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie montaż sygnalizacji świetlnej. Te trzy skrzyżowania zostaną przebudowane – pojawią się wyspy dzielące ruch, dodatkowe jezdnie lub drogi wewnętrzne, przejścia dla pieszych oraz nowoczesne oświetlenie. Na skrzyżowaniu ul. Nadwiślańskiej z ul. Graniczną zostanie wybudowany lewoskręt. W czerwcu Urząd Miasta Józefów przedstawił nowy „roboczy” przebieg trasy 801 w Józefowe.
Co ze światłami?
Czy inwestycja utknęła w procedurach? Drogowcy zakładali, że dokumentacja projektowa będzie już gotowa, jednak prace się przedłużają. Na jakim etapie jest inwestycja? Zapytaliśmy inwestora. – Prace projektowe są w toku. Ze względu na długotrwały proces uzyskiwania praw do dysponowania gruntem poza pasem drogowym drogi wojewódzkiej nr 801, konieczność uzyskania decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego, a także ustalenie właściwych gestorów sieci w celu uzyskania warunków technicznych do projektowania oraz uzgodnienie rozwiązań projektowych, termin realizacji został wydłużony do 20 listopada 2025 roku – mówi nam Monika Burdon, rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. I podkreśla, że ostateczny termin realizacji będzie znany po tym, jak odbierzemy dokumentacji projektowej. Co to oznacza dla Józefowa? Wszystko wskazuje na to, że w tym roku kierowcy i piesi nie doczekają się jeszcze świateł.
Prace nad nowym przebiegiem trasy „Nadwiślanki”
Przypominamy, że – w ramach innego przetargu – trwają prace nad różnymi wariantami przebudowy trasy „801” w Józefowie oraz Wału Miedzeszyńskiego (do ul. Czarnuszki w Warszawie). W ramach tego zadania przewidziano budowę nowej drogi szybkiego ruchu lub rozbudowę istniejącej trasy do dwóch jezdni, każda z dwoma pasami ruchu. W ramach tego zadania przewidziano budowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, miejsc do kontroli pojazdów, poboczy oraz systemu odwodnienia i oświetlenia. Niewykluczone, że na nowym przebiegu trasy pojawią się także buspasy. Prace nad opracowaniem koncepcji nowej trasy „801” mają potrwać dwa lata. Drogowcy planują wybudowanie tego odcinka „Nadwiślanki” do 2030 roku.







Napisz komentarz
Komentarze