Załatwienie spraw w różnych urzędach często wymaga cierpliwości i kilku wizyt, dlatego pojawiło się nowe rozwiązanie, które ma ułatwić i przyspieszyć obsługę mieszkańców, zwłaszcza w przypadku spraw niewymagających osobistej wizyty w urzędzie. Takie urządzenie ustawiono przy ul. Górnej, obok Starostwa Powiatowego w Otwocku.
Po co jest nowe urządzenie?
Nowe urządzenie przypominające paczkomat to automat, który urzędnicy roboczo nazwali powiatomatem. To rozwiązanie jest ważne zwłaszcza dla osób, które nie mogą załatwić spraw urzędowych w godzinach pracy starostwa. – To rozwiązanie, dzięki któremu mieszkańcy nie będą musieli za każdym razem iść do starostwa, by załatwić sprawę. Niektóre dokumenty będzie można odebrać właśnie za pomocą tego urządzenia – mówi w rozmowie z „Przeglądem” radny powiatowy Paweł Walo. I dodaje, że powiatomat pozwoli mieszkańcom załatwiać sprawy szybciej i bez kolejek. – Urządzenie będzie działo całodobowo, siedem dni w tygodniu, dzięki czemu dokumenty można odebrać także po godzinach pracy urzędu i dosłownie o każdej porze dnia i nocy – podkreśla Paweł Walo. I dodaje, że w czasie załatwiania sprawy w urzędzie, wystarczy przy składaniu wniosku wybrać opcję odbioru przez powiatomat.
Wprowadzenie tego urządzenia wpisuje się w szerszy proces cyfryzacji Starostwa Powiatowego w Otwocku, który ma zwiększyć dostępność usług dla mieszkańców i usprawnić obsługę spraw urzędowych. – Powiatomat to kolejny krok w stronę nowoczesnej administracji, nastawionej na wygodę i potrzeby mieszkańców – podkreśla starosta otwocki Tomasz Laskus. – Chcemy, by załatwianie spraw w urzędzie było jak najprostsze i możliwe o każdej porze dnia. To rozwiązanie, które oszczędza czas mieszkańców i ułatwia kontakt z urzędem – zapewnia starosta otwocki.
Jak to działa?
Po przygotowaniu dokumentu przez pracowników starostwa zostanie on umieszczony w jednej z 93 skrytek. Gdy dokument będzie gotowy, mieszkaniec otrzyma SMS z kodem PIN. Podczas odbioru dokumentów w powiatomacie podobnie jak w paczkomacie, należy wpisać numer telefonu oraz kod, po czym otworzy się odpowiednia skrytka z przygotowanymi dokumentami. Dokument czeka w skrytce 48 godzin od załadowania. Po tym czasie wraca do teczki sprawy i można go odebrać w tradycyjny sposób w urzędzie.
Obecnie prowadzone są prace związane z instalacją i integracją systemową urządzenia, które lada dzień zostanie aktywowane i udostępnione mieszkańcom.
Co można odebrać w powiatomacie?
Jak podkreśla otwocki starosta Tomasz Laskus, mieszkańcy będą mogli całodobowo odebrać tylko niektóre dokumenty, głównie te związane ze sprawami załatwianymi w wydziale komunikacji oraz wydziale geodezji m.in. odebrać dowód rejestracyjny, wtórniki tablic rejestracyjnych, wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów oraz mapy i inne dokumenty geodezyjne.
Takie urządzenie już od jakiegoś czasu świetnie się sprawdza przy starostwie w Mińsku Mazowieckim.






















![Wypadek na drodze krajowej nr 50. Wezwano śmigłowiec LPR [AKTUALIZACJA]](https://static2.przegladotwocki.pl/data/articles/sm-16x9-wypadek-na-drodze-krajowej-nr-50-wezwano-smiglowiec-lpr-1765568706.jpg)



Napisz komentarz
Komentarze