Reklama

Nowy automat przy starostwie. Kto i jak będzie mógł z niego skorzystać?

Przed starostwem stanęło nowe urządzenie przypominające paczkomat. Czym jest, kiedy zacznie działać i czy trzeba się wcześniej zarejestrować?
Nowy automat przy starostwie. Kto i jak będzie mógł z niego skorzystać?

Autor: Agnieszka Jaskulska

Załatwienie spraw w różnych urzędach często wymaga cierpliwości i kilku wizyt, dlatego pojawiło się nowe rozwiązanie, które ma ułatwić i przyspieszyć obsługę mieszkańców, zwłaszcza w przypadku spraw niewymagających osobistej wizyty w urzędzie. Takie urządzenie ustawiono przy ul. Górnej, obok Starostwa Powiatowego w Otwocku.

Po co jest nowe urządzenie? 

Nowe urządzenie przypominające paczkomat to automat, który urzędnicy roboczo nazwali powiatomatem. To rozwiązanie jest ważne zwłaszcza dla osób, które nie mogą załatwić spraw urzędowych w godzinach pracy starostwa. – To rozwiązanie, dzięki któremu mieszkańcy nie będą musieli za każdym razem iść do starostwa, by załatwić sprawę. Niektóre dokumenty będzie można odebrać właśnie za pomocą tego urządzenia – mówi w rozmowie z „Przeglądem” radny powiatowy Paweł Walo. I dodaje, że powiatomat pozwoli mieszkańcom załatwiać sprawy szybciej i bez kolejek. – Urządzenie będzie działo całodobowo, siedem dni w tygodniu, dzięki czemu dokumenty można odebrać także po godzinach pracy urzędu i dosłownie o każdej porze dnia i nocy – podkreśla Paweł Walo. I dodaje, że w czasie załatwiania sprawy w urzędzie, wystarczy przy składaniu wniosku wybrać opcję odbioru przez powiatomat. 

Wprowadzenie tego urządzenia wpisuje się w szerszy proces cyfryzacji Starostwa Powiatowego w Otwocku, który ma zwiększyć dostępność usług dla mieszkańców i usprawnić obsługę spraw urzędowych. – Powiatomat to kolejny krok w stronę nowoczesnej administracji, nastawionej na wygodę i potrzeby mieszkańców – podkreśla starosta otwocki Tomasz Laskus. – Chcemy, by załatwianie spraw w urzędzie było jak najprostsze i możliwe o każdej porze dnia. To rozwiązanie, które oszczędza czas mieszkańców i ułatwia kontakt z urzędem – zapewnia starosta otwocki.

Jak to działa?

Po przygotowaniu dokumentu przez pracowników starostwa zostanie on umieszczony w jednej z 93 skrytek. Gdy dokument będzie gotowy, mieszkaniec otrzyma SMS z kodem PIN. Podczas odbioru dokumentów w powiatomacie  podobnie jak w paczkomacie, należy wpisać numer telefonu oraz kod, po czym otworzy się odpowiednia skrytka z przygotowanymi dokumentami. Dokument czeka w skrytce 48 godzin od załadowania. Po tym czasie wraca do teczki sprawy i można go odebrać w tradycyjny sposób w urzędzie. 

Obecnie prowadzone są prace związane z instalacją i integracją systemową urządzenia, które lada dzień zostanie aktywowane i udostępnione mieszkańcom. 

Co można odebrać w powiatomacie?

Jak podkreśla otwocki starosta Tomasz Laskus, mieszkańcy będą mogli całodobowo odebrać tylko niektóre dokumenty, głównie te związane ze sprawami załatwianymi w wydziale komunikacji oraz wydziale geodezji m.in. odebrać dowód rejestracyjny, wtórniki tablic rejestracyjnych, wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów oraz mapy i inne dokumenty geodezyjne.

Takie urządzenie już od jakiegoś czasu świetnie się sprawdza przy starostwie w Mińsku Mazowieckim. 

Fot. Agnieszka Jaskulska
Fot. Agnieszka Jaskulska
Fot. Agnieszka Jaskulska

Czytaj także:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYMSpółdzielnia Mieszkaniowa „CENTRUM”ul. Staszica 27 lok 40, 05-400 OtwockZarząd SM Centrum ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych polegających na:Wymianie pokrycia dachowego w części typu mansard na budynku mieszkalnym przy ul. Andriollego 36 w Otwocku  obejmującej:I wersja materiałowa: dachówka bitumiczna typu KATEPALdemontaż istniejącego pokrycia dachowego (dachówka bitumiczna),wymianę obróbek blacharskich  min. wiatrówki ,parapety, gzymsy, opierzeniawymianę orynnowania (rynny i rury spustowe PCV).II wersja materiałowa: blacha na rąbek typu BRATEXwymianę obróbek blacharskich  min. wiatrówki ,parapety, gzymsy, opierzeniawymianę orynnowania (rynny i rury spustowe metalowe).Zakres orientacyjny robót:powierzchnia krycia dachu w części mansardowej: ok. 500 m²,rynny PCV lub metalowe : ok. 180 mb,rury spustowe PCV lub metalowe : ok. 100 mbUwaga: Dokładne obmiary i pomiary ilościowe leżą po stronie oferenta i są jego obowiązkiem w celu prawidłowego przygotowania oferty.Integralną częścią oferty jest kosztorys ofertowy wraz z załącznikami tj. kartami produktów, certyfikatami czy atestami na oferowane produkty.Termin realizacji zamówienia:Planowany termin wykonania zadania:I-IV kwartał 2026Warunki udziału w przetargu:W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania działalności objętej zamówieniem,dysponują doświadczeniem w realizacji podobnych inwestycji w okresie ostatnich 3 lat,zapewnią odpowiednie zasoby techniczne i kadrowe,posiadają aktualną polisę OC w zakresie prowadzonej działalności.wpłacili wadium 5% ceny całkowitej podanej w oferciedokonają wpłaty zabezpieczenia należytego wykonania 5% ceny całkowitej podanej w ofercie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dostępna:na stronie Spółdzielni https://smcentrum-otwock.pl/ogloszenia/w siedzibie Spółdzielni, ul. Staszica 27 lok 40 w godzinach pracy biura.Możliwość złożenia oferty wariantowej:Tak – dopuszcza się złożenie ofert w dwóch wersjach materiałowych.Termin składania ofert:  do dnia 30 grudnia 2025 r. godz.19:00Oferty należy składać w zamkniętej, opieczętowanej kopercie z dopiskiem:„PRZETARG – DACH MANSARD”Miejsce składania ofert:Biuro Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”ul. Staszica 27 lok 40, 05-400 Otwockw godzinach:poniedziałek–wtorek: 14:00–19:00środa–czwartek: 9:00–14:00Otwarcie ofert:Nastąpi dnia 07 stycznia 2026 r. o godz. 18:00 w siedzibie Spółdzielni, Dodatkowe informacje:W razie pytań prosimy o kontakt:📞 (22) 788 49 71📧 [email protected]ółdzielnia zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”
Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.