Betonowa wizualizacja nowego dworca kolejowego w Otwocku, przedstawiona podczas poniedziałkowej konferencji, wywołała gorącą dyskusję w komentarzach pod naszym artykułem. Najczęściej krytykowano brak zieleni i nadmiar betonu, zbyt mały parking dla rowerów, ale jednocześnie część osób docenia, że w mieście w ogóle zachodzą zmiany i modernizacje.
Czytelnicy komentują nowy dworzec w Otwocku:
- Pani Kinga: To jak drugie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie – dramat. Brakuje wyobraźni zarówno projektanta, jak i osób akceptujących projekt. Jak ta „perła architektury” wpisuje się w klimat i historię Otwocka? Gdzie są nasadzenia i zieleń? W obliczu zmian klimatycznych obecność zieleni jest wręcz niezbędna.
- Pani Magdalena: Widać, że mieszkańcom Otwocka nic nie pasuje. Wszystko, co nowe, jest negowane. Niektórzy zatrzymali się w przeszłości i woleliby, żeby wszystkie stare, walące się budynki pozostały nietknięte.
- Pan Dariusz: Fajnie, że coś jest robione. Nigdy wcześniej w Otwocku nie było tylu zmian – to całkiem inne miasto, cały czas coś się dzieje.
- Pan Tadeusz: Ludzie, grzejecie się o kawałek zieleni i miejsca dla rowerów. To dopiero początek – z czasem wszystko nabierze koloru. Cieszcie się małymi zmianami zamiast ciągle narzekać. Wszystko ma swoje miejsce i czas, a powinniście docenić, że w mieście w ogóle coś się dzieje, bo inaczej byście żyli w dziurze.
Rowerzyści i wiata rowerowa
Wiele osób pytało o wiatę rowerową oraz liczbę miejsc, ponieważ codziennie kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt rowerów jest przypinanych do różnych elementów dworca. Jak wyjaśnia Justyna Gawron z PKP S.A.: – Pod nową wiatą rowerową przewidziano miejsce dla 11 rowerów, a pod wiatą przy peronach dla 6. Do wiaty będzie prowadził chodnik od strony dworca, natomiast po prawej stronie budynku, patrząc od frontu, powstanie wiata na odpady – tłumaczy. I dodaje, że na tym etapie inwestycji, biorąc pod uwagę uzyskane już pozwolenie na budowę, inwestor nie przewiduje powiększania wiaty rowerowej.
Czy będzie aleja z drzewami?
Przypominamy, że trzy lata temu PKP S.A. i otwocki ratusz chwaliły się piękną aleją z drzewami i ławkami przed dworcem. Ostatnio jednak o tym nie wspominano, a PKP przedstawiło chłodną wizualizację w bladych kolorach, co wstrząsnęło mieszkańcami. – Przedstawione wizualizacje mają charakter poglądowy, dlatego ostateczny wygląd po zakończeniu prac może się nieco różnić od tego, co jest na nich pokazane – wyjaśnia nam Justyna Gawron z PKP S.A. I zapewnia, że elewacja budynku będzie jasnobeżowa, okna drewniane i zielonoszare – drzwi będą w tym samym kolorze.
Otwocki ratusz zapewnia: – Układ drogowy, miejsca parkingowe i dojścia dla pieszych pozostaną bez zmian. Projekt przewiduje również zieleń, wzdłuż tras dla pieszych zostaną posadzone drzewa, rośliny i trawy ozdobne, a po bokach, od strony torów, zaplanowano trawniki – wyjaśnia otwockie biuro prasowe.
Obecny projekt nieco różni się od tego, który przedstawiano trzy lata temu, jednak jego ogólny zamysł pozostaje bez zmian. – Układ drogowy, miejsca parkingowe oraz dojście piesze pozostały w zasadzie takie same, choć projekt został nieco zmodyfikowany ze względu na konieczność zachowania przepisowych odległości i szerokości, a także uwzględnienia istniejącej infrastruktury podziemnej – tłumaczy nam Justyna Gawron z PKP S.A. I zapewnia, że wzdłuż trasy dla pieszych będzie sporo zieleni.
Wykonawca zamknie dworzec
Za kilka dni dworzec wraz z terenem przed budynkiem od strony ul. Orlej i wiaduktów kolejowych zostanie zamknięty dla podróżnych i kierowców – nie będzie można już tu parkować. Jak informował „Przegląd Otwocki”, w ostatnich dniach wykonawca rozpoczął ustawianie kontenerowego dworca zastępczego z kasą, poczekalnią oraz toaletą. Dostęp do tymczasowej kasy i wejście na perony będzie możliwe wyłącznie przez przejście podziemne od ul. Warszawskiej i ul. Orlej. W poniedziałek, 8 września inwestor, PKP S.A., oficjalnie przekazał plac budowy wykonawcy.









Napisz komentarz
Komentarze