Przebudowa torów do PKP Świder. Kiedy skończy się gehenna pasażerów?

To ważna wiadomość dla pasażerów i kierowców, którzy jadą do Warszawy m.in. przez Otwock i Wawer. Kiedy rozpocznie się budowa 4 torów do PKP Świder?
Przebudowa torów do PKP Świder. Kiedy skończy się gehenna pasażerów?
Trwa modernizacja linii kolejowej na PKP Wawer.

Autor: PKP PLK

Przebudowa linii kolejowej z Otwocka do Lublina umożliwiła na trasie ze stolicy do województwa lubelskiego szybszą podróż. – Dzięki podniesieniu prędkości przejazdu pociągów do 160 km/h, skrócił się czas przejazdu o około 20 min – informuje PKP Polskie Linie Kolejowe, które obecnie prowadzi prace na linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa – PKP Wawer. 

Do kiedy będzie zamknięta ul. Kaczeńca?

W związku z robotami zamknięto ul. Kaczeńca pomiędzy PKP Wawer a PKP Gocławek. Dla kierowców jadących z Wawra czy powiatu otwockiego to duże utrudnienie bowiem ul. Kaczeńca łączy się z ul. Wydawniczą, która biegnie wzdłuż torów w kierunku Otwocka. Pierwotnie utrudnienia miały potrwać trzy miesiące (do marca br.), ale droga do dzisiaj jest nieprzejezdna. Dlaczego ul. Kaczeńca jest zamknięta i kiedy będzie przejezdna?

Ulica Kaczeńca jest zamknięta od grudnia ubiegłego roku. Fot. Urząd Dzielnicy Wawer

– Kolejarze wybudują kanalizację w rejonie skrzyżowania ul. Kaczeńca i ul. Skrzyneckiego oraz przejście podziemne pod torami. Dlatego na czas prac ta droga jest zamknięta – wyjaśnia Marcin Jakubik, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Wawer. I dodaje, że w odpowiedzi na pisemne zapytanie urzędu, PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą w piśmie: – Z uwagi na kolizje, na które wykonawca natrafił w obrębie ul. Kaczeńca, niezbędne jest dostosowanie dokumentacji projektowej do stanu faktycznego. Po aktualizacji dokumentacji możliwa będzie realizacja robót – wyjaśnia PKP PLK. – Zakończenie przebudowy oraz oddanie do ruchu ul. Kaczeńca planowane jest do 31 października br. Jednak należy podkreślić, że oddanie do ruchu tej ulicy uzależnione jest od zatwierdzenia stałej organizacji ruchu przez zarządcę drogi – podkreśla w PLK. 

Etapy inwestycji na Gocławku i Wawrze

Obecnie na terenie Wawra kontynuowana jest modernizacja linii kolejowej, m.in. trwają zaawansowane prace w zakresie budowy peronów i przejść podziemnych. – Budowane są dwa nowe tory od Warszawy Gocławek do Warszawy Wawer, co umożliwi rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego i dalekobieżnego. Dzięki temu podróże koleją będą sprawniejsze, a na tory będzie mogło wyjechać więcej pociągów – wyjaśnia Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. – Na linii prowadzone są roboty przy budowie pięciu nowych przejść podziemnych, które zwiększą poziom bezpieczeństwa. Przebudowywane jest także istniejące przejście na PKP Wawer, które ujęte jest w gminnej ewidencji zabytków – podkreśla Janus. I dodaje, że widać już nowy peron przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. 

– Budowane jest przejście podziemne z pochylniami i schodami oraz dojściem na peron. Windy i schody ułatwią dostęp na wiadukt. Natomiast na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska przebudowywany jest peron. Remontowana jest także wiata przystankowa oraz powstanie nowa kładka nad torami, która zostanie wyposażona w windy. Ponadto między przystankiem Warszawa Olszynka Grochowska a Warszawa Gocławek wybudowane zostaną przejścia do rezerwatu Olszynka Grochowska – tłumaczy Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. I dodaje, że zakończenie zasadniczych prac na odcinku od Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer zaplanowane jest do końca bieżącego roku.

Modernizacja linii kolejowej pomiędzy PKP Wawer a PKP Gocławek. Fot. PKP PLK
W przygotowaniu odcinek Wawer-Falenica-Otwock

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do przebudowy ostatniego odcinka, czyli Warszawa Wawer-Otwock. – Dla projektu opracowana została już dokumentacja projektowa. Obecnie pozyskiwane są niezbędne decyzje środowiskowe, a ich zakończenie planowane jest do końca 2023 roku. Na przełomie I i II kwartału 2024 roku planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych dla tego odcinka – mówi Magdalena Janus. I dodaje, że w ramach prac planowane jest dobudowanie dwóch dodatkowych torów, co umożliwi oddzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego. 

PKP Świder. Fot. Agnieszka Jaskulska
Gdzie będą bezkolizyjne skrzyżowania?

– To ważna część inwestycji, gdyż pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, a tym samym zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów – zaznacza Janus. I wyjaśnia, że w pobliżu linii kolejowej na odcinku Wawer-Otwock zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Na tym odcinku powstanie łącznie 20 nowych podziemnych przejść dla pieszych, w 6 lokalizacjach wskazanych przez lokalne samorządy (4 na terenie dzielnicy Wawer i 2 na terenie Józefowa) oraz przebudowa jednego na stacji Warszawa Falenica. 

– Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Falenica, Anin, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn, Michalin, Józefów i Otwock Świder. Powstaną tam przejścia podziemne, które zapewnią bezpieczną komunikację na perony. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. O przyjazdach i odjazdach pociągów informować będzie system dynamicznej informacji pasażerskiej na peronach – tłumaczy Janus z zespołu prasowego PKP PLK. I dodaje, że wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszą komunikację drogową zapewnią cztery nowe bezkolizyjne skrzyżowania w: Falenicy, Radości, Józefowie oraz na ul. Werbeny-Brucknera tj. na pograniczu Warszawy i Józefowa. W ramach modernizacji linii kolejowej powstaną cztery nowe tory, a także będzie zmodernizowany most kolejowy na rzece Świder (stara część zostanie przebudowana, a obok niej powstanie dodatkowa konstrukcja kolejowa).

Kiedy zakończy się gehenny pasażerów?

Jak zapewnia inwestor modernizacja linii kolejowej na odcinku Wawer-Otwock planowana jest do realizacji w ramach programu unijnego w latach 2025-2027. Po zakończeniu modernizacji tego odcinka i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Lublinem szacowany jest na 90 minut.

W ramach modernizacji linii kolejowej zostanie zmodernizowany most kolejowy na rzece Świder. Fot. Agnieszka Jaskulska
PKP Świder. Fot. Agnieszka Jaskulska
CZYTAJ TAKŻE:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Kredyt mieszkaniowy "Domowa Pewność" - PROMOCJA Promocja Kredyt Mieszkaniowy"DOMOWA PEWNOŚĆ" - oprocentowanie okresowo-stałefinansowanie remontu w 100% planowanych kosztów inwestycji,finansowanie celu mieszkaniowego nawet do 80% planowanych kosztów inwestycji,oprocentowanie okresowo-stałe: pierwszych 60 miesięcy (5 lat): 6,19%. Po 60 miesiącach: oprocentowanie zmienne 6,53%, wyliczane jako stopa redyskonta weksli NBP 4,55% + marża 1,98 p.p.marża promocyjna: 1,98 p.p.prowizja promocyjna: 0,00%okres kredytowania do 30 lat,ubezpieczenie na życie: obowiązek utrzymania przez minimum 5 lat, z Bankiem wskazanym jako uposażonym z polisykarencja do 24 miesięcy,nie wymagamy faktur do rozliczenia kredytu.www.bsotwock.pl RRSO - oferta promocyjnaRRSO dla oferty kredytu mieszkaniowego DOMOWA PEWNOŚĆ – oprocentowanie okresowo-stałe::Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania RRSO wynosi 6,96 % przy założeniu, że: całkowita kwota kredytu 400.000,00 zł, okres kredytowania 25 lat, wkład własny 20% inwestycji, oprocentowanie okresowo-stałe kredytu w okresie pierwszych 60 miesięcy: 6,19% w skali roku, a następnie oprocentowanie zmienne 6,53% w skali roku – wyliczone jako suma stopy redyskonta weksli NBP ustalanej przez Radę Polityki Pieniężnej i marży Banku w wysokości 1,98 p.p., prowizja za udzielenie kredytu 0,00%, 60 miesięcznych rat równych po 2.617,00 zł, 239 miesięcznych rat równych po 2.688,00 zł i ostatnia rata wyrównawcza w wysokości 2.450,66 zł.Całkowity koszt kredytu: 415.088,56 zł, w tym suma odsetek w całym okresie kredytowania 401.902,66 zł, prowizja niekredytowana za udzielenie kredytu 0,00% kwoty udzielonego kredytu wynosząca 0,00 zł, podatek od czynności cywilno-prawnych (PCC) 19,00 zł, koszt ustanowienia pełnomocnictwa do rachunku ROR wynosi 10,00 zł, koszt opłat miesięcznych za prowadzenie rachunku ROR w całym okresie kredytowania wynosi 1.800,00 zł zgodnie z obowiązującą Taryfą prowizji i opłat za czynności bankowe w BS Otwock (posiadanie rachunku ROR nie jest obowiązkowe), koszt ubezpieczenia na życie Kredytobiorcy za cały okres 5 lat kredytowania wynosi 3.381,90 zł, koszt ubezpieczenia nieruchomości za cały okres kredytowania wynosi 7.975,00 zł. W całkowitym koszcie kredytu Bank nie uwzględnia kosztu wyceny nieruchomości, gdyż nie jest dostawcą tych usług dla konsumenta. Całkowita kwota do zapłaty wynosi 815.088,56 zł.Oprocentowanie kredytu jest stałe w okresie pierwszych 60 miesięcy, a następnie zmienne. W okresie obowiązywania oprocentowania wg formuły zmiennej, oprocentowanie umowy kredytu może ulec zmianie w związku ze zmianą stopy redyskonta weksli NBP, która może spowodować, że koszty obsługi kredytu mogą wzrosnąć lub zmaleć. Zmienne oprocentowanie niesie za sobą ryzyko wzrostu wysokości raty, a tym samym całkowitej kwoty do zapłaty.Kalkulacja została dokonana na dzień 17.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie dla Kredytobiorcy w wieku 35 lat.