Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z www.przegladotwocki.pl znajdziesz w Google News!
 

Nowa linia: “Speed-Otwock” do metra w Warszawie. Szczegóły trasy!

Samorządy planują uruchomić dwie nowe, bezpośrednie linie autobusowe do stolicy. Jaka jest planowana trasa? Czy ekspres będzie współgrał z linią L50? Aktualizacja, 2 luty.
Nowa linia: “Speed-Otwock” do metra w Warszawie. Szczegóły trasy!
Powiat planuje uruchomienie ekspresu, który miałby kursować z gminy Sobienie Jeziory, natomiast Otwock planuje uruchomienie linii autobusowej, która pojedzie wzdłuż trasy S2 do metra.

Autor: Agnieszka Jaskulska

Od czasu, gdy prywatny przewoźnik MiniBus przestał kursować z powiatu otwockiego do Warszawy, wielu pasażerów ma ogromne trudności w dotarciu do szkoły, lekarza czy pracy w stolicy. Według pasażerów linia K51 kursująca z Karczewa przez Otwock i Józefów do Falenicy nie spełnia oczekiwań. W przyszłości może to się jednak zmienić. 

Powiatowy ekspres do Warszawy

Władze starostwa powiatowego rozpoczęły już przygotowania do stworzenia bezpośredniej linii autobusowej do Warszawy – informowaliśmy o tym pod koniec 2023 roku. – Ma to być ekspres autobusowy, który będzie kursował wzdłuż trasy Nadwiślańskiej. Chodzi o to, aby pasażerowie, którzy na co dzień dojeżdżają do Warszawy, mogli bardzo szybko dotrzeć do stolicy. Dlatego autobus ma się zatrzymywać tylko na kilku przystankach – zdradza nam wicestarosta Paweł Zawada. – Ekspres ma mieć jeden przystanek w gminie Sobienie Jeziory, drugi w Karczewie, następnie pojedzie drogą wojewódzką nr 801, zatrzymując się na trzecim przystanku na otwockich kresach, a potem dopiero w Warszawie – wyjaśnia wicestarosta Zawada. I dodaje, że prace nad tym przedsięwzięciem będą prowadzone w przyszłym roku, dlatego uruchomienie ekspresu do Warszawy planowane jest w 2025 roku. 

"Speedem" do metra

We wtorek, 30 stycznia władze Otwocka poinformowały, że również planują stworzenie bezpośredniej linii autobusowej do stolicy. – Podczas wczorajszego spotkania z włodarzami powiatu otwockiego przedstawiliśmy koncepcję uruchomienia dodatkowego szybkiego połączenia z Warszawą, którą na razie roboczo nazwano linią „speed”. Planujemy w najbliższych miesiącach uruchomienie ekspresowej linii autobusowej, łączącej centrum Otwocka z warszawską linią metra na odcinku ursynowskim – wyjaśnia prezydent Otwocka, Jarosław Margielski. 

Fot. Agnieszka Jaskulska
Planowana trasa do metra

Wstępnie zaplanowano trasę: OTWOCK ul. Orla – ul. Wawerska – ul. Rycerska – przystanek Świdry Wielkie – JÓZEFÓW ul. Nadwiślańska – WAWER Wał Miedzeszyński – trasa S2, most południowy – stacja Metro Imielin. 

Ekspres skorelowany z linią L50

– W ten sposób linia autobusowa, która będzie posiadała tylko cztery przystanki w ekspresowym tempie ok. 30 minut, dowiezie pasażerów z Otwocka do linii metra, skąd będzie można dotrzeć w inne miejsce – wyjaśnia prezydent miasta. – Planujemy włączyć linię autobusową w ramy bezpłatnej otwockiej komunikacji miejskiej, co byłoby zachętą dla mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, tak ważną w kontekście planowanych utrudnień ze względu na modernizację linii kolejowej S7 – tłumaczy Jarosław Margielski. Na tym nie koniec. Dodatkowo władze Otwocka omówiły z burmistrzem Józefowa oraz wójtem gminy Wiązowna możliwość skorelowania planowanej ekspresowej linii otwockiej, bezpłatnej komunikacji miejskiej z istniejącą linią L50, która łączy Wiązownę z Józefowem. Samorządowcy rozważali również opcję wprowadzenia dodatkowego przystanku na trasie Wał Miedzeszyński, na wysokości ul. Wyszyńskiego.

AKTUALIZACJA

Dlaczego nie będzie trasy przy torach?

Miasto planuje już zakup dwóch autobusów hybrydowych o długościach 12 i 17 metrów, w tym autobusów przegubowych. – Przeprowadziliśmy testy przejazdu autobusami przegubowymi, z uwagi na obecność rond na trasie – wyjaśnia prezydent miasta. – Oczywiste jest, że dotychczasowy tabor obsługujący bezpłatną komunikację miejską w Otwocku nie będzie wystarczający. Zresztą pojemność mniejszych autobusów jest dostosowana do obsługi ruchu miejskiego, a nie międzymiastowego. Dlatego podjęliśmy decyzję o zakupie dodatkowych pojazdów – dodaje Jarosław Margielski. – Wszelkie sugestie dotyczące konieczności zatrzymywania się autobusu na konkretnych przystankach czy modyfikacji (przedłużeniu) przebiegu trasy „speed" są na pozór słuszne, ale ich wdrożenie oznaczałoby, że linia nie miałaby walorów linii ekspresowej – podkreśla prezydent Otwocka. – Start z przystanku przy ul. Orlej jest o tyle uzasadniony, że to miejsce centralne, które obsługuje bezpłatne linie miejskie M1 i M2. Przystanek startowy leży też w bezpośrednim sąsiedztwie z linią kolejową. Przebieg trasy wzdłuż torów nie tylko wydłużyłby znacznie czas przejazdu, ale byłby też powieleniem przebiegu linii kolejowej – podkreśla prezydent miasta. 

Czytaj także:

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Ga 01.02.2024 10:47
Dobry pomysł na kampanie wyborcza. Co nie zmienia faktu że autobus do Warszawy jest potrzebny. Tylko po ci do metra, lepiej przy torach

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Kuba 31.01.2024 11:55
Jak byście poprowadzili autobus wzdłuż torów do Falenicy i tam zjeżdżali na trasę, to by był idealny autobus.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Joanna G 01.02.2024 11:48
wydaje mi się ze tez brakuje bezpośredniego połączenia autobusowego między Świdrem w dół Majowej przez tory do ulicy Kraszewskiego .większość autobusów jeździ wzdłuż torów do Centrum ;dzieci ze Świdra nie maja jak dostać się do SP 6 na Ambasadorskiej

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
mieszkaniec 31.01.2024 11:33
Jeśli faktycznie będzie jechał 30 minut, to świetnie, ale bardzo w to wątpię. Niemniej pomysł fantastyczny, jak najbardziej popieram, bo w obecnej sytuacji na kolei połowa pociągów jeździ tylko do stacji Warszawa Wschodnia, stamtąd dojazd na drugą stronę Wisły jest średnio wygodny, a bałagan ma przecież trwać w różnym natężeniu jeszcze latami.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama