Trwa realizacja jednej z kluczowych inwestycji drogowych w regionie – budowa północnej części obwodnicy Kołbieli. Inwestycja zaczyna się w powiecie otwockim, gdzie już jest gotowy węzeł drogowy przy trasie S17 (na razie jest zamknięty i zabezpieczony barierkami).
Z tego miejsca widać już szeroki pas wyciętego lasu, którym będzie przebiegała nowa, 11-kilometrowa trasa. Obwodnica Kołbieli będzie przebiegać głównie przez tereny rolnicze i łąki, a jedynie na krótkim odcinku (około 0,5 km) przez obszar leśny. Trasa nie przecina jednak bezpośrednio Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Za miejscowością Rudzienko w gm. Kołbiel nowy odcinek obwodnicy ponownie połączy się z drogą krajową nr 50 i dalej przez powiat miński.
Stosy pni i gałęzi
Od listopada ubiegłego roku wykonawca (PUT Intercor) prowadzi intensywne prace – głównie wycinkę drzew oraz roboty ziemne, w tym odhumusowanie terenu. Zajrzeliśmy na plac budowy. Na wysokości Kołbieli wycięto duży fragment „dziewiczego” lasu – przy jednej z lokalnych dróg piętrzy się ogromny stos ściętych pni i gałęzi.
Węzeł drogowy i ekrany
– Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy każda, a w ramach inwestycji zostanie wybudowanych kilka mostów, wiaduktów, a także węzeł „Rudzienko" i kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, takie jak przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i system odprowadzenia wód opadowych – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, które jest inwestorem.
Planowane zakończenie robót przewidywane jest na trzeci kwartał 2026 roku, jednak ze względu na dużą skalę inwestycji, możliwe jest, że termin realizacji zostanie wydłużony. Kołbielska obwodnica ma znacząco odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 50, która przebiega przez gminy powiatu otwockiego oraz dalej przez Górę Kalwarię i Grójec.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze