Reklama

Kołbiel pyta mieszkańców o przyszłość budynku przy ul. Szkolnej 1A

Urząd Gminy Kołbiel zachęca mieszkańców do udziału w ankiecie mającej na celu poznanie oczekiwań w zakresie wykorzystania budynku przy ul. Szkolnej 1A, należącego do zasobu gminnego.
Kołbiel pyta mieszkańców o przyszłość budynku przy ul. Szkolnej 1A

Źródło: Gmina Kołbiel

Podczas sierpniowej sesji radni większością głosów odrzucili projekt Uchwały zakładający wydzierżawienie budynku przy ul. Szkolnej 1A prywatnemu podmiotowi na okres 10 lat.

– Jesteśmy zdania, że budynek nabyty 1,5 roku temu do zasobu gminy został zakupiony z jednoznacznym celem – wykorzystanie go na potrzeby mieszkańców (niekoniecznie komercyjne, zarobkowe). Jednym z naszych argumentów było to, że zanim dojdziemy do porozumienia w tej sprawie i zgodzimy się na dzierżawę prywatnemu podmiotowi obiektu, to należy spytać się mieszkańców, jak chcieliby wykorzystać ten budynek - informuje w mediach społecznościowych Komitet Wspólnie dla Dobra Gminy.

Jednocześnie kołbielski urząd podkreśla, że przeanalizowano potrzeby zarówno urzędu, jak i jednostek organizacyjnych, w tym Gminnej Biblioteki Publicznej i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Na podstawie tych analiz uznano, że adaptacja budynku na cele administracji publicznej nie ma uzasadnienia. W ramach konsultacji z innymi podmiotami otrzymano informacje, że wykorzystaniem budynku nie są również zainteresowane inne podmioty publiczne, w tym Komenda Policji.

– Równocześnie informujemy, że urząd jest w posiadaniu ekspertyzy technicznej tego budynku wskazującej, że poza kosztami związanymi z aranżacją wnętrza oraz przygotowaniem nowego źródła ciepła istnieje konieczność realizacji napraw konstrukcyjnych (w tym wzmocnienia ścian fundamentowych oraz ścian zewnętrznych nośnych). W przypadku wykorzystania obiektu na cele publiczne koszty poniosą wszyscy podatnicy - dodaje urząd.

Gmina udostępniła, w której mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na temat przyszłości budynku. Na odpowiedzi urząd czeka do 12 września.

Czytaj także:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYMSpółdzielnia Mieszkaniowa „CENTRUM”ul. Staszica 27 lok 40, 05-400 OtwockZarząd SM Centrum ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych polegających na:Wymianie pokrycia dachowego w części typu mansard na budynku mieszkalnym przy ul. Andriollego 36 w Otwocku  obejmującej:I wersja materiałowa: dachówka bitumiczna typu KATEPALdemontaż istniejącego pokrycia dachowego (dachówka bitumiczna),wymianę obróbek blacharskich  min. wiatrówki ,parapety, gzymsy, opierzeniawymianę orynnowania (rynny i rury spustowe PCV).II wersja materiałowa: blacha na rąbek typu BRATEXwymianę obróbek blacharskich  min. wiatrówki ,parapety, gzymsy, opierzeniawymianę orynnowania (rynny i rury spustowe metalowe).Zakres orientacyjny robót:powierzchnia krycia dachu w części mansardowej: ok. 500 m²,rynny PCV lub metalowe : ok. 180 mb,rury spustowe PCV lub metalowe : ok. 100 mbUwaga: Dokładne obmiary i pomiary ilościowe leżą po stronie oferenta i są jego obowiązkiem w celu prawidłowego przygotowania oferty.Integralną częścią oferty jest kosztorys ofertowy wraz z załącznikami tj. kartami produktów, certyfikatami czy atestami na oferowane produkty.Termin realizacji zamówienia:Planowany termin wykonania zadania:I-IV kwartał 2026Warunki udziału w przetargu:W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania działalności objętej zamówieniem,dysponują doświadczeniem w realizacji podobnych inwestycji w okresie ostatnich 3 lat,zapewnią odpowiednie zasoby techniczne i kadrowe,posiadają aktualną polisę OC w zakresie prowadzonej działalności.wpłacili wadium 5% ceny całkowitej podanej w oferciedokonają wpłaty zabezpieczenia należytego wykonania 5% ceny całkowitej podanej w ofercie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dostępna:na stronie Spółdzielni https://smcentrum-otwock.pl/ogloszenia/w siedzibie Spółdzielni, ul. Staszica 27 lok 40 w godzinach pracy biura.Możliwość złożenia oferty wariantowej:Tak – dopuszcza się złożenie ofert w dwóch wersjach materiałowych.Termin składania ofert:  do dnia 30 grudnia 2025 r. godz.19:00Oferty należy składać w zamkniętej, opieczętowanej kopercie z dopiskiem:„PRZETARG – DACH MANSARD”Miejsce składania ofert:Biuro Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”ul. Staszica 27 lok 40, 05-400 Otwockw godzinach:poniedziałek–wtorek: 14:00–19:00środa–czwartek: 9:00–14:00Otwarcie ofert:Nastąpi dnia 07 stycznia 2026 r. o godz. 18:00 w siedzibie Spółdzielni, Dodatkowe informacje:W razie pytań prosimy o kontakt:📞 (22) 788 49 71📧 [email protected]ółdzielnia zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyny.Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „CENTRUM”